մԱԹԵՄԱՏԻԿԱ 6

1.     

07.12.2021թԱռաջադրանքներ1) աԵրկու ամբողջ թվերի քանորդը դրական է։ Ի՞նչ նշաններ կարող են ունենալ բաժանելին և բաժանարարը։ 

 

Երկուսնել բացասակա պետք է լինեն 

Կամ 

Երկուսնել դրական թվեր 

 

բԵրկու ամբողջ թվերի քանորդը բացասական է։ Ինչպիսի՞ն պիտի լինեն բաժանելիի և բաժանարարի նշանները։ 

 

Օրինակ 

_-4x(+6

Կամ 

+6x(-5

 

2) Հաշվե՛ք

ա) +38 ։ (19)=-2 

բ420 ։ (15)=+28գ) 0 ։ (14)=0 

դ600 ։ (150)=+4 

ե531 ։ (+3)=-177 

զ121 ։ (11)=+11 

3) Գտե՛ք այն թիվըորը աստղանիշի փոխարեն գրելու դեպքում կստացվի հավասարություն

ա· (-7) = 21, 

բ10 · 0 = 0,գ21 · (-2) + 3 = 45,դ) 6 ·( -6) = 36, 

ե·( -9) + 1 = 80, 

զ) 2  3 · (-6) = 20 

4) Հաշվե՛ք

ա) 8 ։ (2)  14 ։ (7) + (12) ։ 4,=-5 

 դ) (55 ։ 11 + 48 ։ (16)) ։ (4),=+2 

բ18 ։ (9) + 16 ։ (8) – 24 ։ (6),=+4 

 ե66 ։ (72 ։ (9) + 105 ։ (35)),=+6 

գ) (33 ։ (3)  40 ։ (8)) ։ (3), զ84 ։ (56 ։ (7) + 54 ։ (9))։ 

5) a-ի և b-ի ի՞նչ արժեքների դեպքում կստացվի հավասարություն

ա) 0 : 3 = 0, գ) 3 : 1 = 3, ե) (–1) : 1 = 1, 

բ) 1 : 1 = 1, դ) 5 : -5 = 1, զ) 1 : (1) = 06.12.2021թ   Ամբողջ թվերի բազմապատկումը 

Տեսական նյութ 

Կանոն 1. 

Տարբեր նշաններ ունեցող երկու ամբողջ թվերի արտադրյալը բացասական ամբողջ թիվ էորի բացարձակ արժեքը հավասար է արտադրիչների բացարձակ արժեքների արտադրյալին։Օրինակ՝ (6) · (+3) = ((+6) · (+3)) = (6 · 3) = 18։ 

Կանոն 2. 

Միևնույն նշանն ունեցող երկու ամբողջ թվերի արտադրյալը դրական ամբողջ թիվ էորի բացարձակ արժեքը հավասար է արտադրիչների բացարձակ արժեքների արտադրյալին։Ամբողջ թվի և զրոյի բազմապատկման արդյունքը միշտ համարվում է զրոյի հավասար։ 

Առաջադրանքեր 

1) Հաշվե՛ք

ա) (8) · (+16),=-128բ) (+17) · (–4),=-68 

գ) (1) · (+1),=-1 

դ) (+20) · (18),=-360ե) (7) · (+5),=-35զ) (+21) · (6),=-126 

է) (1) · (+7),=-7 

ը) (+15) · (60)։=-900 

2) Առանց բազմապատկում կատարելու համեմատե՛ք

ա) (5) · (7)  >0, 

բ) (+3) · (+9) > (+8) · (7), 

գ) (8) · (+6) <0,դ) (14) · (12) > (10) · (+2), 

ե) (+16) · (5) < 0,զ) (+20) · (1) < (6) · (3)։ 

5) Համեմատե՛ք թվերը

ա) (5) · 0 < 4,         գ100 < 100 · (3) · 0, 

բ) (7 · 0) · (9) > 2, դ) 8 > 37 · (0 · 20)։ 

7) Համեմատման նշաններից ո՞րը պետք է դնել աստղանիշի փոխարենորպեսզի ստացվի ճիշտ համեմատում

ա) (4) · (5) >0, 

բ) 2 · 3 < (4) · (2),գ) (8) · 5 < 0, 

դ) 2 · (20) = (10) · 4,ե) 7 · (3) < (2) · (1),զ) (12) · (2) >5 · (1)։ 

8) Ի՞նչ նշան կունենա երեք ամբողջ թվերի արտադրյալըորոնցից

աերկուսը բացասական թվեր ենմեկըդրական

-3, -5, +1=+ 

բմեկը բացասական թիվ էերկուսըդրական

 

-1,+3+7=- 

 

9)Որոշե՛քթե ինչ նշան կունենա չորս ամբողջ թվերի արտադրյալըեթե՝  

 

աայդ թվերից երկուսը դրական եներկուսը՝ բացասական, 

 

 

բայդ թվերից երեքը բացասական ենմեկը՝ դրական, 

 

 

գայդ թվերից երեքը դրական ենմեկը՝ բացասական։ 
-


02.12.2021թ  կրկնողություն

1.Գիշերը օդի ջերմությունը -10 աստիճան էր։ Առավոտյան այն դարձավ +2 աստիճան ։
Քանի՞ աստիճանով փոխվեց օդի ջերմությունը։

2-(-10)=12

2.Թվերը դասավորե՛ք նրանց բացարձակ արժեքների նվազման կարգով.       81, – 93 , 104, – 300, – 88 , 112 ։

81,93,104,300,88,112,

 

 

300,112,104,9388,81

3.Նշված թվերից հանե՛ք 11.        18, 9, 0, –3, –1, 2, 5, –4

18-11=7

9-11=-2

0-11=-11

-3-11=-14

-1-11=-12

2-11=-9

5-11=-6

-4-11=-15

4. Նշված  թվերից հանե՛ք –11.    –3, –25, 0, –1, 4, 7, –12, –7

 

-3-(-11)=+8

 

-25+11=-14

 

0+11=11

 

-1+11=+10

 

4+11=15

 

7+11=18

-12+11=-1

 

-7+11=+4

5. Գործարանն 80- ի փոխարեն մեկ օրում թողարկեց  96 հաստոց:Գործարանը քանի՞ տոկոսով գերակատարեց առաջադրանքը:

 

96-80=16

16x100:80=20%

 120%

6.Երկու քաղաքից , որոնց միջև հեռավորությունը  420 կմ է , միաժամանակ իրար հանդեպ դուրս եկավ երկու գնացք՝ 80 կմ/ժ և  70կմ/ժ  արագություններով: Որքա՛ն ժամանակ հետո նրանց միջև հեռավորությունը կլինի  60 կմ:

80+70=150

420-60=360

360:150=

 

7.Ի՞նչ թիվ պետք է գրել աստղանիշի փոխարեն, որպեսզի ստացվի հավասարություն.

ա) -21 + 20= –1, դ) -4 – 7 = –11,          է) 15 -12 = 3,

բ) –8+ 2 = –6, ե) -8 +(- 2 )= –10,     ը) 28 -8 = 20,

գ) –20 + 10 = –10, զ) -11 -(-20 )= 9,     թ) –5 + (-6) = –11։

8.Հաշվե՛ք.

ա)  | –11 + 4 | =7
բ) | 8 – 4 + 2 | · | -7 | =42

գ)  | –2 + 1 | =1
դ) | 9 – 5 – 14 |  =10



 

 

16.11.2021թ
Ամբողջ թվերի գումարումը

Տեսական նյութ

Կանոն 1. Միեւնույն նշանն ունեցող ամբողջ թվերի գումարը գտնելու համար պետք է`

1. գումարել գումարելիների բացարձակ արժեքները,

2. ստացված թվից առաջ դնել գումարելիների նշանը։

Օրինակ՝ +5+(+2)=+(5+2)=+7=7

   -5+(-2)=-(5+2)=-7

Կանոն 2. տարբեր նշաններ ունեցող ամբողջ թվերի գումարը գտնելու համար պետք է`

1. այդ թվերի բացարձակ արժեքներից ավելի մեծից հանել ավելի փոքրը,

2. ստացված թվից առաջ դնել այն գումարելիի նշանը, որի բացարձակ արժեքն ավելի մեծ է։

  Oրինակ՝ -6+(+4)=-(6-4)=-2

-6+(+7)=+(7-6)=+1=1

Առաջադրանքեր

1) Կատարե՛ք գումարում.

ա) (+7) + (+2),=9

բ) (+10) + (+15),=25

գ) (17) + (12),=-29
դ) (18) + (3),=-21
ե) (21) + (4),=-25

զ) (29) + (41)=-70

2) Գումարե՛ք հետեւյալ թվերը.

ա) 10, +7 եւ 3,         Oրինակ՝  –10+(+7 )+( 3)=-6բ) +7, +3 եւ 4,

բ) +23, 40 եւ +6,=-11
գ) 18, +11 եւ 10,=-17

դ) +18, 27 եւ 5,=-14

ե) 29, +40 եւ +30=44

 

 

3) Մի հույն ծնվել է մ. թ. ա. 48 թ. եւ վախճանվել է մ. թ. ա 25 թ.։ Քանի՞տարի է ապրել այդ հույնը։

 

48-25=23

 

4) Ի՞նչ թիվ պետք է գրել աստղանիշի փոխարեն, որպեսզի ստացվի հավասարություն.

ա) -9 + 8 = 1, դ) -18 + 7 = 11,

է) 5 + (-2)= 3,

բ) 3 + -3 = 6, ե) -12 + 2 = 10, ը) 25 + (-5) = 20,
գ) 8 + -2 = 10, զ) -11 + 20 = 9,

թ) 5 + (-6) = 11։

5) Գումարե՛ք հետեւյալ թվերը.

ա) 3, 9 եւ 5, =-17

գ) 11, –7 եւ 12=-30,

ե) 21, 3 եւ 18,=(-42)

բ) 1, 20 եւ 8, =-29

դ) 6, 9 եւ 10, =-25

զ) 4, 15 եւ 25։=-44

 

6) Թիվը ներկայացրե՛ք երկու բացասական գումարելիների գումարի տեսքով.

 

ա) 30,=(-15)+(-15)

բ) 25, =(-20)+(-5)

գ) 62, =(-60)+(-2)

դ) 50, =(-30)+(-20)

ե) 38։=(-30)+(-8)

 

7) Կատարե՛ք գումարում.

ա) (+3) + (4), =-1

դ) (+15) + (6),=9

 է) (18) + (+7),=-11

բ) (11) + (+5), =-6

ե) (8) + (+7), =-1

ը) (21) + (+8),=-13

գ) (10) + (+3), =-7

զ) (+31) + (10), =+21

թ) (+19) + (12)։=+7Առաջադրանքներ

1)           Կոորդինատների սկզբից ի՞նչ հեռավորության վրա են գտնվում

2)          

A(+5), =5 Միավոր

B (9), =9 Միավոր                                                                               C (+2), =2Միավոր

D (20) =20Միավոր

 

3)       Գտե՛ք հետեւյալ թվերի բացարձակ արժեքները

4)       / 10/=10,

5)       (+ 1/=1,

6)       ( 3),=3  

7)       (+ 12,) =12

8)       (+ 18),=18

9)       0,=0

10) ( – 19)=19,        

11) ( – 100)=100։

 

3)Հաշվե՛ք |*| : 5 + 11 արտահայտության արժեքները` աստղանիշի փոխարեն տեղադրելով հետեւյալ թվերը.

0, – 15, – 45, 10, – 30։

 

|0| : 5 + 11=11
|-15| : 5 + 11=14

|-45| : 5 + 11=20

|10| : 5 + 11=13

|-30| : 5 + 11=17

 

4) Հաշվե՛ք


ա) | 6| + |4|=10
բ) | 50| + | 4|=54

գ) | 18| · | 21|=378

դ) |21| |6|=15

ե) |31| + |27|=58

զ) |44| : | 4|=11

է) | 3| | 1|=2

ը) |15| · | 12|=180

թ) | 210| : | 15|=14

 

5) Եթե դրական ամբողջ թվի բացարձակ արժեքը հավասար է 9-ի,

ինչի՞ է հավասար նրա հակադիր թվի բացարձակ արժեքը։

 

9

 

6) Երկու թվերից ընտրե՛ք այն թիվը, որի բացարձակ արժեքն ավելի մեծ է.
ա) 7 < 11, գ) 31 < 50, ե) 0 < 3,

բ) 6 > 5, դ) 9 > 8, զ) 17 > 0։

7) Համեմատե՛ք թվերը.

ա) 8 < 7, գ) 3 > 13, ե) 7 > 17,
բ) 9 > 11, դ) 0 > 4, զ) 1 > 8։

 

8) Թվերը դասավորե՛ք նրանց բացարձակ արժեքների աճման կարգով.
18, 0, 29, 3, 4, 17, 5, 39։

 

 

18, 0, 29, 3, 4, 17, 5, 39։  

 

0,3,4,5,17,18,29,39

 

9) Թվերը դասավորե՛ք նվազման կարգով.
50,
37, 88, 29, 67, 33, 18։

 

18,29,33,37,50,67,88,

 


10) 41,
43, 49, 42, 47, 44, 50 թվերի մեջ գտե՛ք ամենափոքր բացարձակ արժեքն ունեցողը։

 

 

41





 

 

 

 

14.11.2021

 

 

 

 

1) Գրե՛ք եւ ընթերցե՛ք տրված թվին հակադիր թիվը.

ա) –8, = -(-8)=+8

գ) +3, = -(+3)=-3

ե) –200,= - (-200)=+200

է) –32,= -(-32)=+32

բ) –11, = -(-11)=+11
դ) +18, = -(+18)=-18
զ) +137, = -(+137)=-137
ը) –41։= -(-41)=+41

2) Դրակա՞ն, թե՞ բացասական է թիվը, եթե նրա հակադիր թիվը՝

 

ա) դրական է, Բացասական

բ) բացասական է, Դրական

գ) հավասար է զրոյի։ զրօ է մնում

 

3. Գտե՛ք այն թիվը, որը աստղանիշի փոխարեն տեղադրելու դեպքում

հավասարությունը ճիշտ կլինի.

ա) – -35 = 35, բ) – -81 = 81, գ) – +44= –44, դ) – +125 = –125։

4.Հետեւյալ հավասարություններից որո՞նք են ճիշտ կազմված.

ա) – (–63) = 63, գ) 38 = – (+38), ե) 16 = + (–16),

բ) – (+45) = –45, դ) –52 = – (–52), զ) –27 = – (+27)։

5.Տրված են A (–11), B (+17) կետերը։ Գրե՛ք՝

ա) C կետի կոորդինատը, եթե այն հակադիր է A կետին,

 

 

+11

 

 

 

բ) D կետի կոորդինատը, եթե այն հակադիր է B կետին։

 

-17

 

Կոորդինատային ուղիղ

Տեսական նյութ

Ուղղի վրա կետի դիրքը հաշվման O սկզբնակետի նկատմամբ որոշելու համար բավական չէ իմանալ նրա հեռավորությունը O կետից: Պետք է նշել նաև, թե նա կետի ո՞ր կողմում է գտնվում: Ամենից հաճախ այդպիսի ուղիղը պատկերում են հորիզոնական դիրքով: Ստացվում է սանդղակ, որը պատկերված է նկարում:

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgUHRscClCw5VPsJFU_pGyofSCoZRbgECpE2tOLODGM6V7431y4xUqx4FJRJcbghpvu3FWtuDHxuCkWt9ide5xf42JYEOEABBj1foKafp3xQLIAJTy1ro45rnzEhgEOurbaruOk19eHWX4/s320/1.PNG

Սովորաբար սանդղակի այն կետերը, որոնք գտնվում են O սկզբնակետից աջ գրվում են 1, 2, 3,… : O սկզբնակետից ձախ գտնվող կետերը գրվում են -1, -2, -3,… , որոնց կարդում են համապատասխանաբար <<-1>> մինուս մեկ<<-2>>մինուս երկու.. :

O կետից դեպի աջ գտնվող թվերը կոչվում են դրական (օրինակ` 1,7, 9.5), իսկ դեպի ձախ` բացասական (օրինակ` -2, -4, -7.9): Երբեմն դրական թվերը գրում են <<պլյուս>> նշանով. +1, +7, +9.5: +1=1, +7=7 :

 Հաշվման O սկզբնակետը 0 թիվն է, որը ոչ դրական թիվ է, ոչ էլ բացասական: Այն կոորդինատային ուղղի դրական թվերը բաժանում է բացասականներից: Ուղղի վրա կետի դիրքը ցույց տվող թիվը անվանում են այդ կետի կոորդինատ:

 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiggS8DLdp6jLCokl6R1H57himxqsbYxv_mLIBkOQMkPK0LLiMJd8eRIMv2yafkLcp5z9269IeeyxQcqheDSU-twjbQd95jgZlhuUW8ZvUC-4UXqc65CtE6WoYvTq6uueNb1-AbEkygUQM/s1600/2.PNG

 

A կետն ունի -2 կոորդինատը: Գրում են այսպես` A(-2), B(-1), C(1.5): Ուղիղ գիծը` նրա վրա ընտրված հաշվման սկզբնակետով, միավոր հատվածով և ուղղությամբ, անվանում են կոորդինատային ուղիղ:

Առաջադրանքներ

1) Ի՞նչ են նշանակում հետևյալ գրառումները.

A (–7), B (+8), C (–4), D (+21), E (–50), F (–100)։

 

7 միավոր ձախ
8
միավոր աջ

4 միավոր  ձախ

21 միավոր  աջ

50 միավոր ձախ

100  միավոր ձախ

 

2) Ի՞նչ կոորդինատ կունենա այն կետը, որն ունի՝

ա) կոորդինատների սկզբից երեք միավոր հեռավորություն դրա-

կան ուղղությամբ,

+3

բ) կոորդինատների սկզբից հինգ միավոր հեռավորություն բացասական ուղղությամբ։

 

-5

 

3) Կոորդինատային ուղղի վրա քանի՞ բնական թիվ է գտնվում

հետևյալ թվերի միջև.

 

 

ա) –5 և 3, բ) 0 և 4, գ) 7 և 15:

 

2,1

3,2,1

14,13,12,11,10,9,8,

 

 

4) A կետի կոորդինատը –4 է։ Նրա ո՞ր կողմում է գտնվում և նրանից

քանի՞ միավոր հեռավորություն ունի B կետը, եթե վերջինիս

կոորդինատն է՝

ա) –9,=5  Աջ

 բ) –1, =3 ձախ

գ) +3, = 7 ձախ

դ) +10։= 14ձախ

 

 

5) Գծե՛ք կոորդինատային ուղիղ և նրա վրա նշե՛ք A (–3), B (+7),

C(–6), D (+1), E (+8), F (–5), G (–4) կետերը:

 

 



 

 

 

6) Կոորդինատային ուղղի վրա նշե՛ք –7, –5, –2, 0, +1, +4, +8, +10

թվերին համապատասխանող կետերը։

 

 


 


 

 

 

7) Կոորդինատային ուղղի վրա A (–6), B (+2), C (–3), D (–4), E (+8),

F (–2), G (–10) կետերից ո՞րն է գտնվում ամենից ձախ, և ո՞րը՝ ամենից

աջ։

 

 

 

-10 ձախ

աջ

 

 

 

8) Գծե՛ք կոորդինատային ուղիղ և նրա վրա նշե՛ք A (–3) կետը։ Նշե՛ք

նաև՝

ա) B կետը, որը գտնվում է A կետից երկու միավոր դեպի աջ,

 


 

 


 

բ) C կետը, որը գտնվում է A կետից երեք միավոր դեպի ձախ։

 


9.Որո՞նք են ամենամեծ եւ ամենափոքր երկնիշ բացասական ամբողջ թվերը:

 

99,-99

10.Գրեք այն երեք հաջորդական ամբողջ թվերը, որոնցից՝

 

ա) ամենափոքրը –7-ն է, = -4,-5,-6,

բ) ամենամեծը  –5-ն է։  = -6,-7,-8

 

 

11.Համեմատե՛ք թվերը.

ա) – 8 < 7,                      գ) 3 > –13,                        ե) – 7 > –17,

բ) – 9 > – 11,                  դ) 0 եւ – 4,                        զ) 1 > – 8։

 

12.Երեք գրքի համար վճարել են 4000 դրամ։ Առաջին գրքի գինը բոլոր

գրքերի արժեքի 20 %-ն է։ Մյուս երկու գրքերի գների հարաբերությունը հավասար է 9 եւ 7 թվերի հարաբերությանը։ Ի՞նչ արժե գրքերից յուրաքանչյուրը։

a/b=9/7

 

 

4000:100x20=40x20=800

 

4000-800=3200

 

9+7=16

 

3200:16=200

 

9x200=1800

 

7x200=1400

 


1 /Ա/  Դրական թիվը

/Բ/  0

/Գ/   Դրական թիվը

2 / Ա/  Դրական

   /Բ/ բացասական

3/ Ա/  0>-3

/Բ/  -4<2

/Գ/  -3>-10

/Դ/ -1<1

/Ե/  -3<5

/Զ/  -16<-12

/է/  -13<2

/Ը/ -1000<1

4.  +3,+2,+1,0,-1,-2,-3

5) Գրե՛ք հետևյալ թվերը`
ա) աճման կարգով. 31, 1, 7, 1, 0, 11, 24, 7, 2 ,6,

-11,-7, -6, -2,-1, 0, 7, 24, 31

 

բ) նվազման կարգով. 11, 3, 7, 12, 4, 8, 17, 30, 1, 0, 13։

 

30,13,12, 4, 1, 0, -3, -7,-8,-11, -17

 

6) Գտե՛ք այն բոլոր ամբողջ արժեքները, որոնք աստղանիշի փոխարեն գրելու դեպքում կստացվի ճիշտ անհավասարություն.

 
ա) 0 < 1,2 < 3, գ) 4 <-3,-2,-1,0,1,2< 3,

ե ) 14 < -13,-12,-11,-10,-9,-8,-7,-6,-5,-4,-3,-2,-1,0,1,2,3,4, < 5,

բ) 4< -3,-2,-1, < 0, դ) 5 <-4,-3,-2,-1,0,1,2,3,4, <5, զ) 28 <-27,-26,-25,-24,-23,< 22։

7) Գրի՛ առեք հետևյալ պնդումները՝ օգտագործելով անհավասարությունների նշանները.

ա) 11-ը մեծ է 0-ից,

11>0

 գ) 10-ը բացասական թիվ է,

-10<0

բ) 7-ը փոքր է 0-ից,

-7<0

դ) 2-ը դրական թիվ է։

0<2

8) Գրե՛ք որևէ յոթ ամբողջ թվեր, որոնք մեծ են՝
ա) 3-ից, =-2,-1,0,1,2,3,4

գ) 7-ից, =-6,-5,-4,-3,-2,-1,0

ե) 2-ից, =3,4,5,6,7,8,9

է) 5-ից,=-4,-3,-2,-1,0,1,2,

բ) 6-ից, =-5,-4,-3,-2,-1,0,1,

դ) 0-ից, =1,2,3,4,5,6,7,

զ) 10-ից, =11,12,13,14,15,16,17

ը) 5-ից։6,7,8,9,

10,11,12,

 

 

 

 

 

  1.Քարտեզի վրա եղած3 սմ երկարությամբ հատվածին տեղան­քում համապատասխանում է 27 կմ երկարությամբ հատված։Որքա՞ն է քարտեզի մասշտաբը։

2700000:3=900.000

1:900000

2.Գտե՛ք տառային արտահայտության արժեքը, եթե a = 10, b = 4.
12* (2*a + 3*b) ։ 3=384:3=128

 

3.Ապրանքի գինը նախ իջեցվել է 15%-ով, ապա՝ ևս 20 %-ով։Որքա՞ն է դարձել ապրանքի գինը, եթե սկզբնական գինը եղել է 10000 դրամ։

 

10000:100x15=1500

10000-1500=8500

8500:100x20=1700

8500-1700=6800

4.Երեք գումարելիների գումարը հավասար է 20127­ի:Գումարելիներից մեկը ամենամեծ քառանիշ թիվն է, մեկը` ամենափոքր վեցա­նիշ թվի և ամենամեծ հնգանիշ թվի տարբերությունը: Գտե՛ք երրորդ գումարելին:

 

9999+1=10000

20127-10000=10127

3/10127

 

 

5.Հաշվի՛ր.
3/5+4/8=  24+10=34/40  

12/25-1/75= 75x12-25x1=900-25=875/1800

  3.1/7+2.4/8=5.36/56

        4/7*12/25=   48/175

        

      27/49:9/7=189/441

 

6.Քարտեզի վրա երկու քաղաքների հեռավորությունը հավասար է  4սմ­-ի։ Ինչի՞ է հավասար քաղաքների իրական հեռավորու­թյունը,եթե քարտեզի մասշտաբը 1 ։ 1000000 է։

 

1000000x4=4000000sm

 

 

 

7.Գնացքը 3 ժամում անցավ 250 կմ։ Առաջին ժամում այն անցավ ճանապարհի 40 %-ը, երկրորդ ժամում՝ մնացածի 40 %-ը։ Քանի՞ կիլոմետր անցավ գնացքը երրորդ ժամում։

250:100x40=100

250-100=150

150x40:100=6000:100=60

250-60=190

 

8.Գտե՛ք ամենափոքր հնգանիշ թվի և ամենամեծ եռանիշ թվի տարբերությունը։

10000-999=9001


9.Քառակուսու պարագիծը 240 սմ է։ Գտե՛ք նրա մակերեսը։

240:4=60

60x60=3600

10.Ապրանքի գինը նախ իջեցվել է 30%-ով, ապա՝ ևս 20 %-ով։Որքա՞ն է դարձել ապրանքի գինը, եթե սկզբնական գինը եղել է 9000 դրամ։

 

 

9000:100x30=2700

9000-2700=6300

 

 

11.Գայանեն գրքի  3/4 մասը կարդաց  6 ժամում:Քանի՞ ժամում կկարդա ամբողջ գիրքը:

 

 

8


    `19.10.2021թ Հարաբերություններ

1C կետը բաժանում է AB հատվածը AC եւ CB հատվածների, որոնց երկարությունները հարաբերում են այնպես, ինչպես 3 ։ 4։ Գտե՛ք այդ հատվածների երկարությունները, եթե AB հատվածի երկարությունը 28 սմ է։

3մաս+4մաս=7սմ
7մաս=28սմ

1մա = 4 սմ

4x3=AC=12սմ

4x4=BC=16սմ

 



2.Խանութում ստացան 120 տոննա ձմերուկ: Առաջին օրը վաճառեցին ամբողջ ձմերուկի  11/24 մասը, իսկ երկրորդ օրը՝ մնացածի 6/13 մասը: Որքա՞ն ձմերուկ մնաց վաճառելու:

 

 

120:24x11=55

 

120-55=65

 

65:13x6=5x6=30

 

65-30=35

 

3.Քարտեզի վրա հատվածն ունի 8 սմ երկարություն։ Գտե՛ք քարտեզի մասշտաբը, եթե այդ հատվածին տեղանքում համապատասխանում է մի հատված, որի երկարությունը հավասար է  8 կմ-ի:

8 կմ= 800.000սմ

800.000:8=100.000
Քարտեզի մասշտաբն է` 1:100.000

 

 

4.80 թիվը բաժանե՛ք երկու մասի 3 ։ 5 հարաբերությամբ։

3+5=8
80:8=10
10x3=30
10x5=50
50+30=80

 

5.600-ը մեծացրու 20%-ով

600x20=12000:100=120+20=140


2000-
ը մեծացրու 45%-ով

2000x45=90000:100=900+45=945


2400-
ը մեծացրու 20%-ով

2400x20=48000:100=480+20=500


3000-
ը մեծացրու 35%-ով

3000x35=105000:100=1050+35=1085


1500-
ը փոքրացրու 30%-ով

1500x30=45000:100=450+30=480


6800-
ը փոքրացրու 15%-ով

6800x15=102000:100=1020+15=1035                                                                                                                                                                            


 1.ABC եռանկյան պարագիծը 72սմ է, իսկ DEF եռանկյանը՝ 36 սմ։ Գտե՛ք ABC եռանկյան   պարագծի հարաբերությունը DEF եռանկյան պարագծին։ Ի՞նչ է ցույց տալիս այդ հարաբերությունը։

72:6

2 ցույց է տալիս որ ABC եռանկյան պարագիծը 2- անգամ մեծ է, DEF եռանկյան պարագծից:

 

 

2.Գտե՛ք հարաբերությունը.

ա) 3-ի և 5-ի,
3/5

բ) 6-ի և 3/4 -ի,

6:3/4

գ)1/2 -ի և 8-ի,

½:8

դ) 4/7-ի և 12/28 -ի:

4/7:12/28

3.50 կգ կարմիր ներկն արժե 75000 դրամ, իսկ 85 կգ սպիտակ ներկը՝ 123250 դրամ։ Ո՞ր ներկի գինն է ավելի բարձր։

Կարմիր-1500

Սպիտակ-1480  


1.Գրադարակում կա 60 գիրք։ Այդ գրքերի 2/5 -ը ամուր կազմով է։Ամուր կազմով քանի՞ գիրք կա գրադարակում։

60:5x2=24
60-24=36

2.Մեքենայի բաքի տարողությունը 80 լ է: Քանի՞ լիտր բենզին կա բաքում, եթե լցրել են նրա 45 %-ը:

80x45:100=36


3.
Դեղձենիները կազմում են այգու ծառերի 45 %-ը, ծիրանենիները՝30 %-ը։ Այգու մնացած 20 ծառերը խնձորենիներ են։ Յուրաքանչյուր տեսակի քանի՞ ծառ կա այգում։

20x4=80

80x45:100=3600:100=36                            24,36,20

80x30:100=2400:100=24


4.
Բանվորը 4ժ աշխատելու համար ստանում է 2500 դրամ։ Քանի՞դրամ կստանա բանվորը 12 ժ աշխատելու համար։

 

3x2500=7500

5.Արաքս գետի երկարությունը 1072 կմ է։ Ի՞նչ երկարություն կունենա այդ գետի պատկերումը քարտեզի վրա, որի մասշտաբը 1 ։ 5.000.000 է։

 


6.
Քանի՞ գրամ է կշռում մեկ խնձորը։

Описание: https://blogger.googleusercontent.com/img/proxy/AVvXsEi9xmO7yTF2DlOxrrGVCBRvkKt1QkT7Q3wABksjVSvvCF3M7LHS-rqE-ZVGQzOfKoNLIZqxv99ypNnQEJmJgHoPEnnhmMxQe9IoA5xGwVmaAJ1N0K_p8n2KCfFIJWA_do0EyABdRLMk4Q=s0-d1

 

 

 

 

 

7.Անահիտը հաշվեց, որ իր և իր 2 քույրերի տարիքների գումարը հավասար է 16։ Որքա՞ն կլինի նրանց տարիքների գումարը 4 տարի անց:

8.225 կմ/ժ արտահայտել մ/ր-ով :

9.Հեծանվորդն առաջին ժամում անցավ   75 կմ ճանապարհի  1/5  մասը,իսկ երկրորդ ժամում՝ մնացածի  1/4  մասը:Ճանապարհի ո՞ր մասն անցավ հեծանվորդն  այդ երկու ժամում:

10.Գտի՛ր 1 և  0 թվանշաններով բաղկացած ամենափոքր թիվը,որը բաժանվում է ՝

                   ա. 4                բ.  12             գ. 15


11.10.2021թ  Մասշտաբ

1.Մի քարտեզի մասշտաբը  1: 10000 է, մյուսինը՝ 1:150000 : Ո՞ր քարտեզի մասշտաբն է ավելի խոշոր:

 

2.Քարտեզի մասշտաբը 1:300000 է:Տեղանքում երկու քաղաքների միջև հեռավորությունը 12 կմ է :Որոշիր այդ քաղաքների հեռավորությունը քարտեզի վրա:

 

12km:300.000=120000sm:300000=1200000sm =4sm 12km=1200000sm

 

3.Մեքենան առաջին ժամում անցել է ճանապարհի 1/3 -ը, երկրորդ ժամում՝ 2/7-ը։ Ճանապարհի ո՞ր մասն է նրան մնում անցնելու:

1/3+2/7=13/21
8/21

4..Ապրանքի գինը 2000 դրամից բարձրացել է մինչեւ 2500 դրամ։Քանի՞ տոկոսով է բարձրացել ապրանքի գինը։

25

 


  

Առաջադրանք

1.Կարդալով տեսությունը,  գրի՛ր , թե ինչ չափման միավորներ գիտես ։

Դմ,սմ,մ, մմ,կմ,


2.
Կարդա տեսությունը և առանձնացրու՛ օրինակը ։՝

 

օրինակ ՝ Արմենը և Արսենը փորձում են որոշել ՝ թե իրենցից ով է ավելի բարձրահասակ ։Նրանց անհրաժեշտ  է կանգնել նույն հարթակում չափման գործիքով չափել հասակները ։
Ենթադրենք  Արմենի հասակը 1մ 50սմ է, իսկ Արսենի հասակը 1մ 45 սմ է , այսինքն ՝ Արմենին համեմատելով Արսենի հետ ,Արմենը  ավելի բարձրահասակ է  Արսենից ։Եթե մենք ցանականք նկարել նրանց թղթի վրա , Արմենին պետք է ավելի բարձրահասակ նկարել , քան Արսենին ։
Իրական չափերով նրանց նկարելու համար մեզ անհրաժեշտ կլինի 1մ 50սմ  երկարությամբ թուղթ , սակայն այդ երկարությամբ թղթի վրա աշխատելը անհարմար է ու դժվար։ Ուստի մենք կարող ենք Արմենին կեղծ չափերի բերել՝ փոքրացնելով իրական չափերը մի քանի անգամ 


3.
Օրինակը կարդալով բացատրի ,թե ինչ է նշանակում իրական չափեր  և կեղծ չափեր

կեղծ՝  նշանակում է  իրական չափը փոքրացնել մի քանի անգամ։


4Օրինակից  գտի՛ր Արսենի կեղծ ճափերը ։ Գրի՛ր մասշտաբի տեսքով ։

1,40
1,40:10


5.
Քարտեզի վրա Դիլիջան և Արթիկ քաղաքների հեռավորությունը 5 սմ է: Գտեք այդ քաղաքների հեռավորությունը տեղանքում, եթե քարտեզիմասշտաբը 1:1000000 է:

5  կմ

6.Քարտեզի վրա Գորիս և Վանաձոր քաղաքների հեռավորությունը   7 սմէ: Գտեք այդ քաղաքների հեռավորությունը տեղանքում, եթե քարտեզի մասշտաբը 1:500000 է:

7x500000=3500000

 

 

 

 

 

 

Առաջադրանք

1.Կարդալով տեսությունը,  գրի՛ր , թե ինչ չափման միավորներ գիտես ։

Դմ,սմ,մմմ,կմ,


2.
Կարդա տեսությունը և առանձնացրու՛ օրինակը ։՝

 

օրինակ ՝ Արմենը և Արսենը փորձում են որոշել ՝ թե իրենցից ով է ավելի բարձրահասակ ։Նրանց անհրաժեշտ  է կանգնել նույն հարթակում չափման գործիքով չափել հասակները ։
Ենթադրենք  Արմենի հասակը 1մ 50սմ էիսկ Արսենի հասակը 1մ 45 սմ է , այսինքն ՝ Արմենին համեմատելով Արսենի հետ ,Արմենը  ավելի բարձրահասակ է  Արսենից ։Եթե մենք ցանականք նկարել նրանց թղթի վրա , Արմենին պետք է ավելի բարձրահասակ նկարել , քան Արսենին ։
Իրական չափերով նրանց նկարելու համար մեզ անհրաժեշտ կլինի 1մ 50սմ  երկարությամբ թուղթ , սակայն այդ երկարությամբ թղթի վրա աշխատելը անհարմար է ու դժվար։ Ուստի մենք կարող ենք Արմենին կեղծ չափերի բերել՝ փոքրացնելով իրական չափերը մի քանի անգամ 


3.
Օրինակը կարդալով բացատրի ,թե ինչ է նշանակում իրական չափեր  և կեղծ չափեր

կեղծ՝  նշանակում է  իրական չափը փոքրացնել մի քանի անգամ։


4Օրինակից  գտի՛ր Արսենի կեղծ ճափերը ։ Գրի՛ր մասշտաբի տեսքով ։

1,40
1,40:10


5.
Քարտեզի վրա Դիլիջան և Արթիկ քաղաքների հեռավորությունը 5 սմ էԳտեք այդ քաղաքների հեռավորությունը տեղանքումեթե քարտեզիմասշտաբը 1:1000000 է:

 կմ

6.Քարտեզի վրա Գորիս և Վանաձոր քաղաքների հեռավորությունը   սմէԳտեք այդ քաղաքների հեռավորությունը տեղանքումեթե քարտեզի մասշտաբը 1:500000 է:

06.20.2021թ

1.Արտահատեք տոկոսներով՝

7/100, -7

2/25,-8/100

 3/100,-3

 4/10,40/100

 40/1000, -10

34/200, -17/100

15/100-15

 

2.Գտեք

36-ի 15%-ը=540:100=54/10

240-ի 12%-ը=2880:100=288/10

154-ի 10%-ը-1540:100=154/10

220-ի  22%-ը=4840:100=484/10

 

3 .Գտե՛ք տառային արտահայտության արժեքը,
եթե a = 12, b = 6.

 10 x (3 x a + b) ։ 3=`420:3=140

 

4. Գտե՛ք այն երկնիշ թվերի քանակը, որոնց միավորը մեծ կամ հավասար է տասնավորին։

11,12,13,14,15,16,17,18,19,22,23,24,25,26,27,28,29,33,34,35,36,37,38,39,44,45,46,47,48,49,55,56,57,58,59,66,67,68,69,77,78,79,88,89,99,

5.Աղջիկները դասարանի աշակերտների ամբողջ քանակի 52 %-ն են։Դասարանում կա 12 տղա։
Ընդամենը քանի՞ աշակերտ կա դասարանում։

12,13

6.Մի թիվը 5 անգամ մեծ է մյուսից։ Գտե՛ք այդ թվերը, եթե դրանց գումարը հավասար է 60-ի։

10, 50


1 Գտի՛ր թիվ, որի

2.      ա. 30%-ը լինի   900=900x100:30=90000:30=3000

3.      բ.25%-ը լինի  1000=1000x100:25=100.000:25=40000

4.      գ.45 %- ը լինի 90000=90000x100:45=90000x100=9000000:45=200000
դ. 75%-ը լինի 225000=225000x100:75=22500000:75=300000

 

 


Գտի՛ր այն թիվը,որի 50% հավասար լինի 60

 

60x100:50=6000:50=120


I
տարբերակ
Այդ անհայտ թիվը նշանակենք  x-ով.
Ըստ պայմանի այդ թվի  50%-ը հավասար է 60
Այն կարող ենք գրել
x*50:100=60     x= 60*100:50    x= 120
II 
տարբերակ
Գտնել թիվ, որի  50%-ը հավասար է 60
Այսինքն թիվ ,որի 1/2 մասը 60 է:Ամբողջական թիվը գտնելու համար այն պետք 2 անգամ մեծացնել՝ 60*2=121

 +

2.Գտե՛ք թիվը, եթե՝

ա) այն 11-ի բաժանելիս ստացվում են 5 քանորդը եւ 9 մնացորդը.= 55+9=64

բ) այն 8-ի բաժանելիս ստացվում են 26 քանորդը եւ 6 մնացորդը։=208+6=304

4. Գրե՛ք յոթ թվերի հաջորդականություն, որում՝5,913,16,20,24,28,32,

ա) առաջին թիվը 5-ն է, իսկ յուրաքանչյուր հաջորդը 4-ով մեծ է

նախորդից.

բ) առաջին թիվը 3-ն է, իսկ յուրաքանչյուր հաջորդը 4 անգամ

մեծ է նախորդից.

3,12,48,192,768,3072,12288,

գ) առաջին թիվը 2187-ն է, իսկ յուրաքանչյուր հաջորդը 3 անգամ

փոքր է նախորդից.

729,243,81,27,9,3,1,

դ) առաջին թիվը 6-ն է, երկրորդը՝ 2-ը, իսկ յուրաքանչյուր

 

հաջորդը հավասար է նախորդ երկուսի գումարին։

6,2,8,10,18,28,36

5.Աստղանիշի փոխարեն դի՛ր այնպիսի թվանշան,որ թիվը բաժանվի 3 -ի (առանց մնացորդի

321,     4221,    522

 

 

6.Աստղանիշի փոխարեն դի՛ր այնպիսի թվանշան,որ թիվը բաժանվի  4 -ի    (առանց մնացորդի )

        120,   352,     1172
7.
Աստղանիշի փոխարեն դի՛ր այնպիսի թվանշան,որ թիվը բաժանվի 3, 5 -ի  (առանց մնացորդի )

     300, 1215, 5610

 




30.09.2021թ

1.Գրադարակում կա 60 գիրք։ Այդ գրքերի 3/15- ­ը ամուր կազմով է։Ամուր կազմով քանի՞ գիրք կա գրադարակում։

60:15=4
4x3=12

2.Կոտորակը գրի՛ր տոկոսի տեսքով :
12/50=24/100
    36/100=36/100    1/100= 1/100    25/50=50/100
1/10=
 10/100     2/20= 10/100      4/5= 80/100     1/25=4/100

3.Դպրոցում կա 480 աշակերտ։ Նրանց 35 %-ը մասնակցել է մարզական մրցումներին։ Աղջիկները մրցումների մասնակիցների 25 %-ն են։ Քանի՞ աղջիկ է մասնակցել մրցումներին։

480x35:100=168
168x25:100=42

4.Կատարի՛ր առաջադրանքը

ա.120-ը մեծացրու  իր 30%-ով

120x30:100=36

120+36=156


բ480- ը մեծացրու   իր  40%-ով

480x40:100=192
480+192=672


գ1200-ը մեծացրու    իր  25%-ով

1200x25:100=300

1200+300=1500


դ.2500 -ը մեծացրու  իր 30%   ,այնուհետև փոքրացրու  իր  15%-ով

2500x30:100=750

2500+750=3250

3250x15:100=?

5.Հաշվի՛ր արտագահտության արժեքը

Описание: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj7S937lQDTg-ksV2cyiid4BA8_lsMLwYiDMdqsoudgdxlcjGpd2lvkidIT5YwL9hOAPoysLPSb079Vjj-itJNSY-Tsu_9aqRjSIqKcPzzLdg1h0dBETMgo37p2_pU6FNmRHgJ3A0kAj18/s1600/12589.PNG

 



1.Կաթից ստացվում է 25% սեր, իսկ սերից ստացվում է 20% յուղ:Որքա՞ն յուղ կստացվի 300կգ կաթից:


15%

2.Գտե՛ք տառային արտահայտության արժեքը, եթե a = 7, b = 5.

10 ⋅ (a + b) ։ 3=40

(a – b) ⋅ 4 + a ⋅ b=8+35=43

(a +b) ⋅ 4 + 2*a ⋅ b=48+70=118

(a  ⋅ 4 + a ⋅ b)*5=63x5=315

3.Մեքենայի բաքի տարողությունը 80 լ է: Քանի՞ լիտր բենզին կա բաքում, եթե լցրել են նրա 45 %-ը:


80:x45:100=36%

4. Ապրանքի գինը նախ իջեցվել է 15 %-ով, ապա՝ ևս 10 %-ով։Որքա՞ն է դարձել ապրանքի գինը, եթե սկզբնական գինը եղել է 5000 դրամ։

8000x85=680000%
680000:100=6800%

6800x90:100=6120%


5.Հաշվե՛լ
(15.3/5+4.3/15-2.2/10)*75/80=
400-ի 25%-ը=400:100x25=100%
1200-ի 36%-ը=1200:100x36=432
600-ի 45%-ը=600:100x45=270
1800-ի 60%-ը=1800:100x60=1080

6. 600-ը մեծացրու 20%-ով-600:100x20=1200+

   2000-ը մեծացրու 45%-ով-2000:100x45=900+2000=2900

   2400-ը մեծացրու 20%-ով-2400:100x20=480+2400=2880

 3000-ը մեծացրու 35%-ով3000:100x35=1500+3000=4500

 1500-ը փոքրացրու 30%-ով1500:100x30=450

1500-450=1050

 6800-ը փոքրացրու 15%-ով 6800:100x15=1020

6800-1020=5780

7. Ապրանքի գինը նախ իջեցվել է 30%-ով, ապա՝ ևս 20 %-ով։Որքա՞ն է դարձել ապրանքի գինը, եթե սկզբնական գինը եղել է 5000 դրամ։

5000x70:100=3500

3500x80:100=2800

3500-2800=700

20-27.09.2021Առաջադրանքներ (դասարանում)

1)   Ի՞նչ է տառային արտահայտությունը, բերեք տառային արտահայտությունների մի քանի օրինակ:

 

A+b
C+5
Z+l
E+3

B+C+D

 

2)  Տառային արտահայտության տեսքով գրի՛ առեք գործողությունների

հետևյալ հաջորդականությունը.

ա) a թիվը բազմապատկել 4-ով և արտադրյալին գումարել 6,
aX4+6

բ) y թվից հանել 11 և տարբերությանը գումարել z թիվը,
y-11+z

գ) 10-ը բաժանել a թվին և քանորդին գումարել 15-ի և b թվի արտադրյալը,
10:a +15xb

դ) m թվին գումարել 5 և գումարը բազմապատկել n թվով:
(m+5)xn

 

3) Թվերի գրառումներում եղած տառերը փոխարինե՛ք թվանշաններով

այնպես, որ ստացվեն ճիշտ անհավասարություններ.

ա) X73 > 455, 

բ) 7X3 > Y93,

գ) 944 > XYZ,

 դ) X3 < 4X, 

ե) X2Z > Y36, 

զ) 123X > 123Y:

4) Կատարե՛ք հաշվումները, եթե a = 3.

ա) 3 a + 386, =395

բ) 27 ։ a + 96 ։ a,=41

գ) (17 a) 3,=42

 դ) (6 a + 3) a: =63

5) Գրե՛ք մեկի հատկությունները՝ օգտագործելով տառային նշանակումներ:

 

a բնական թիվ է

1xa=a
ax1=a
1
փոքր կամ հավասար է  a-ից

a/1=a

 

 

Լրացուցիչ առաջադրանքներ (տանը)

6) Գտե՛ք տառային արտահայտության արժեքը, եթե a = 7, b = 5.

ա) 3 a + 5 b, =21+25=46

բ) 10 (a + b) ։ 3, =120/3=40

գ) (a b) 4 + a b,=8x39=312

դ) 95 ։ b + 49 ։ a, =19+7=26

ե) (a 7) 8 + (b 5) 4,=0

զ) (a 7) (b 5)։=0

7) a տառն օգտագործելով՝ կազմե՛ք այնպիսի արտահայտություն, որի

արժեքը a = 2 դեպքում հավասար լինի 25ի։

 

Օրինակ՝ a+23=25
ax12+1=25

8) Կատարե՛ք գործողությունները՝ թվերը գրի առնելով թվանշաններով,

թվաբանական գործողությունները՝ համապատասխան նշաններով.

ա) քառասուներեք ամբողջ յոթ տասներորդին գումարած տասնյոթ

ամբողջ ութ տասնհինգերորդ,

 

43.7/10+17.8/15=60.  37/30=61.7/30

 

 

բ) քսան ամբողջ ինը տասնչորսերորդից հանած տասներկու

ամբողջ երեք յոթերորդ,

20.9/14-12.3/7=8.  3 /14

գ) վեց ամբողջ հինգ վեցերորդը բազմապատկած երկու ամբողջ

երեք քառորդով,

6.5/6x2.3/4=41/6x11/4=451/66

 

 

դ) երեսուն ամբողջ վեց քսանհինգերորդը բաժանած քսան ամբողջ

երկու հինգերորդի։

 

 

30.6/25:20.2/5=756/25 :102/5=756/25  x    5/102=756/510

 

9) 78 զբոսաշրջիկների համար նախապատրաստված էին վեցտեղանոց և չորստեղանոց նավակներ։ Յուրաքանչյուր չափի քանի՞  նավակ կար, եթե բոլոր զբոսաշրջիկները տեղավորվեցին 15 նավակում, և բոլոր տեղերը զբաղեցվեցին։

 

9x6=54
78-54=24

24:4=6

9-վեցտեղանոց

6-չորստեղանոց

10) Թատրոնի տոմսարկղում վաճառվել են ներկայացման 156 մանկական և 98 մեծահասակի տոմսեր՝ 90000 դրամ ընդհանուր

արժեքով։ Որոշե՛ք տոմսերի գները, եթե մանկական տոմսը մեծահասակի տոմսից 3 անգամ էժան է։

98x3=294

156+294=450
90000:450=200

200x3=60


Մաթեմատիկա 15.09.21

15.09.2021 թ

1.Կոտորակների գումարում , հանում 

3+4/5 = 3,4/5                          12+1/10=12,1/10

5+7/16= 5,7/16                      1-7/8=1/8

12/20+4/20=   16/20                 6/15+3/15=9/15

1/5+3/15= 6/15                    4/20+1/4=9/20

6/35+ 4/7= 26/35                      2/7 +3/8=37/56
12/30-1/6 = 
8/30                     13/14-1/2=6/14


 

2. Անկանոն կոտորակը դարձրու խառը թիվ, իսկ ամբողջ մասը կարմիրով նշի՛ր

12/7 =1,5/7   ,  15/8= 1,7/8   , 27/10= 2,7/10  ,      45/8=5,37/8 ,     34/12=2,22/12  ,    72/28=2,  ,  70/13=5,57,13

3.Խառը թիվը դարձրու՛ անկանոն կոտորակ ։999
4.1/3=13/3
   ,   5.2/6= 32/6   ,   10.4/10=104/10    ,  5.7/15=82/15   ,

4.Կոտորակների բազմապատկում
1/2 * 12=
 12/24    4/5* 15= 60/75             3/10* 20= 60/200       4/15*25=60/100
1/2*3/5=3/10       10/12*  6/5=60/60     48/14*  7/6 =336/84

5.Մերին որոշեց գնալ  այգի զբոսնելու ։ Նա մի ժամում անցավ ճանապարհի 1/3 մասը   և այգի հասնելուն  մնաց 6 կմ ։

Գտի՛ր որքան էր ամբողջ ճանապարհի երկարությունը ։
                                 Լուծում


1.  6/2=3
3x3=9                            9
կմ



14.09.2021
Կոտորակների գումարում , հանում

 

Կոտորակների գումարումը

Պիցան բաժանել են 8 հավասար մասերի (բաժինների):


Սկզբում վերցրեցին 1 մաս:

Հետո վերցրին ևս 2 մաս:

Ընդամենը վերցրին 3 մաս կամ պիցայի 3/8-ը:

 + 

1/8+2/8=(1+2)/8=3/8

Տարբեր հայտարարներով կոտորակների գումարումն ու հանումը

Օրինակ

1. Հաշվենք կոտորակների գումարը՝ 4/5+1/10=

Քանի որ՝ 4/5=42/52=8/10, ապա առաջին կոտորակը կարող ենք փոխարինել իրեն հավասար 810 կոտորակով:

Հիմա գումարենք հավասար հայտարարներով կոտորակները՝ 8/10+1/10=9/10



Առաջադրանք
1.
Նշված կոտորակները դարձրու՛  72 հայտարարով կոտորակներ

1/3 =24/72  , 2/9=18/72  , 12/24=3/72  , 5/6 =12/72   ,  7/8 =63

2.Կատարի՛ր կոտորակների գումարում կամ  հանում

 1/7+2/7 =3/7             

 3/10+4/10= 7/10       

  5/12+7/12  =12/12             
   7/25+13/25 =  20/25       
16/48+ 21/48=37/48

16/30-5/30 =11/30         
28/45-13/45= 15/45  

  51/76-14/76 =  37/76       
   87/60-21/60=    66/60   

103/120- 49/120=54/120
1/4+1/2 = 3/4           
3/15+4/5 =   15/15      
  5/10+3/20 = 13/20            
  1/25+4/5 =    21/25           

15/30+1/3 =25/30

1-3/5 =2/5           
  1-4/10=  6/10           

1-12/20=     8/20  

  1-15/21=  6/21              1+2/3= 1,2/3         1+4/13=1,4/13

 

3.Տրված թիվը մեծացրու՛  նշված մասով ։

ա36-ը մեծացրու իր 2/9 մասով ,=36+36/9x2=44
բ45-ը մեծացրու իր 3/ 15 մասով ,=45+45/15x3=54

գ28-ը մեծացրու իր 4/7  մասով :=28+28/7x4=44

4.Տրված թիվը փոքրացրու՛  նշված մասով ։

ա48-ը փոքրացրու՛ իր 6/ 8 մասով ,=48-48/8x6=12
բ51-ը փոքրացրու՛  իր 3/17  մասով ,=51-51/17x3=42

գ35-ը փոքրացրու՛  իր 5/7  մասով :=35-35/7x5=10

5.Արամը իր ընկերներով գնաց արշավի ։Նրանք առաջին օրը անցան ճանապարհի 3/8 մասը   և հաջորդ օրվան մնաց 10 կմ ։

Գտի՛ր որքան էր ամբողջ ճանապարհի երկարությունը ։

 
1-3/8=5/8
5/8
Մասը=10կմ
1/8 մասը =10/5=2կմ
8x2=16կմ


 

 

 

 

 

 

 

 

09.09.2021


Առաջադրանքներ

1.     Թիվը պարզ արտադրիչների վերլուծելով՝ գտե՛ք նրա բոլոր բաժանարարները.

  • 102-2x3x17
  • 124-2x2x31
  • 327-3x109
  • 400-2x2x2x2x5x5

2.     Թվերը պարզ արտադրիչների վերլուծելով՝ գտե՛ք նրանց ամենամեծ ընդհանուր բաժանարարը.

  • 18 և 26
  • 16 և 36
  • 108 և 42
  • 44 և 64

3.     Թվերը պարզ արտադրիչների վերլուծելով՝ գտե՛ք նրանց ամենափոքր ընդհանուր բազմապատիկը.

  • 36 և 45
  • 16 և 24
  • 108 և 42
  • 44 և 64

 

 

 

Առաջադրանքներ

1. Համեմատի՛ր կոտորակները

ա. 1/5  < 2/5 , բ . 2/7 < 3/7   ,  գ. 4/10   > 1/10 ,  դ.  4/8 >1/8 ,    ե 4/10 <4/7 ,    զ 5/9 <5/7

2.Կրճատի՛ր կոտորակը.

ա. 3/12= 1/3    բ.  4/16=1/4    գ.  10/12= 5/6   դ. 10/15=2/3

ե. 14/21  = 2/3   զ.28/40=7/10  է.45/25=  9/5   ը. 45/25=9/5

3.Գտի՛ր

ա. 25-ի   1/5 մասը  , =(25/5)x1=5          բ . 16-ի  1/4 մասը=(16/4)x1=4

գ.35-ի   1/7 մասը ,  = (35/7)x1=5          դ.48-ի  1/6  մասը=(48/6)x1=8

ե. 100-ի  3/10 մասը =(100/10)x3 =30       զ.65-ի   2/5 մասը=(65/5)x2=26

4. Գտի՛ր այն թիվը, որի

ա.1/2 մասը հավաաար է  30=30x2=60

բ. 1/3 մասը հավասար է  15=15x3=45

գ. 1/8 մասը հավասար է  14= 14x8=112


դ. 2/3 մասը հավասար է  12=12x3/2=18

5.  1/2 ,=24/48   1/3 ,=16/48  2/4 =24/48,  5/8 =30/48,  5/12 ,=20/48,  4/6 =32/48 , 17/24=34/48  տրված կոտորակները ներկայացրեք 48 հայտարարով կոտորակների .

օրինակ ՝  1/2=* /48    ,  քանի որ հայտարարը մեծացել է 24 անգամ ( 48:2=24) ,ապա կոտորակները կլինեն հավասար ,եթե համարիչն էլ նույնքան անգամ մեծանա ՝ 1*24 =24

1/2=24/48

                   ՝

07.09.2021 թ

 


07.09.2021 թ

1.Աստղանիշները թվով փոխարինելով՝ ստացի՛ր ճիշտ հավասարություն

ա 40+60=100  բ 45+33=78   գ 57+53=110    դ121-65=56

2.Ինչպես կփոխվի արտադրյալ , եթե ՝

աարտադրիչներից մեկը մեծացնենք 3 անգամ , կմեծացնենք 3 անգամ
բարտադրիչներից մեկը փոքրացնենք 5 անգամ  , կփոքրանա 5 անգամ
գարտադրիչներից մեկը մեծացնենք 2 անգամ, իսկ մյուսը`  3 անգամ , Կմեծանա 6 անգամ
դ արտադրիչներից մեկը մեծացնենք 3 անգամ ,իսկ մյուսը  փոքրացնենք 3 անգամ ։ Հավասար

3.Հաշվիր՝
(27334308)251360:34ժ

4.Քանի հատ  յոթանիշ թիվ կա , որի գրության մեջ  ամեն հաջորդ թվանշան մեծ է նախորդից ։

 

1234567, 2345678, 3456789, 13456789, 2456789

5.Խմբակի անդամների տարիքների գումաը 36 է ։ Երկու տարի հետո նրանց անդամների տարիքների գումարը կլինի 60:
Խմբակը քանիանդամ ունի ։

  Լուծում

60-36=24
24/2=12    
ՊԱՏ.`12

6.Նկարում քանի եռանկյուն կա պատկերված ։

13

 

 



 06.03.2021 թ

1.Աստղանիշները թվով փոխարինելով՝ ստացի՛ր ճիշտ հավասարություն

ա(18+14)+30=62    բ(70-26)+20=64   գ111-(33+36)=42    դ(106-68)x14=532

2.Ինչպես կփոխվի տարբերությունը , եթե ՝

աՆվազելին և հանելին մեծացնենք 6-ով =
բՆվազելին մեծացնենք 5-ով ,իսկ հանելին ՝ 3-ով ,2-ով կմեծանա
գՆվազելին մեծացնենք 5-ով, իսկ հանելին փոքրացնենք 2-ով , 7-ով կմեծանա
դնվազելին փոքրացնենք 2-ով,իսկ հանելին մեծացնենք 3-ով ։Կփոքրանա 5-ով

3. Հավասարության մեջ մոռացել եմ դնել փակագծերը և արդյունքում ստացել եմ սխալ պատասխան ։Ինքդ ավելացրու փակագծերը,որ ստացվի ճիշտ հավասարություն

ա(3+7)×2 -5= 15     բ(8:2)+5= 9       գ5+(12-8):2)= 7        Դ17-24:(2+4)=13

 

4. Մտքումս բնական , կենտ թիվ եմ պահել ։Երբ այդ թիվը բաժանեցի 5-ի, արդյունքում ունեցա 2 մնացորդ։ Գուշակի՛ր մտապահածս թիվը ինչ թվանշանով կարղ է վերջանալ ։

 7

5.Գրի՛ր քո սիրած երկնիշ թիվը ։Եթե ոչ մի թիվ չես սիրում ,հարցու՛ ինձ , ես շատ թվեր եմ սիրում և մեկը կնվիրեմ քեզ։

ագրի՛ր այդ թվի կրկնապատիկը ,40
բգտի՛ր այդ թվի 1/2 մասը10
գ գրի՛ր այդ թվից 5-ով մեծ թիվ25
դգրի՛ր այդ թվից 10-ով փոքր թիվ10

6.Գրի՛ր և հաշվի՛ր

ա) 12և 3 թվերի արտադրյալը,

12x3=36

բ) 19 թվի կրկնապատիկը,

19x2=38

գ) 125 և 5 թվերի քանորդը,

125/5=25

դ) 25 թվի եռապատիկը,

25x3=75

ե) 21 և 13 թվերի գումարի կրկնապատիկը,

(21+13)x2=68

զ) 15 և 7 թվերի արտադրյալը,

15x7=105

է) 7 և 2 թվերի արտադրյալի կրկնապատիկը,

28

 

03.09.2021 թ-05.09.2021
Թեմա՝ կրկնություն

1.Քանի՞ բնական թիվ կա 100-ից փոքր , որոնք բաժանվում են
ա 3-ի  33,   բ և՛ 3-ի, և՛ 5-ի  15,30,45,60,75,90

2.56*4 թվի աստղանիշի փոխարեն գրի՛ր ամենամեծ թվանշանը այնպես,որ ստացված թիվը բաժանվի ՝
ա 3-ի  5694

 բ 4-ի, 5684

  գ8-ի, 5664

 դ 9-ի 5634

3.Միայն չորսեր և յոթեր գումարելով՝ ստացի՛ր 73:

7x7+6x4=73

3x7+4x13=73

4.Աստղանիշը թվով փոխարինելով ՝ ստացիր ճիշտ հավասարություն
ա 43+57=100      բ 73+ 48=121     գ352 -176=176    դ37 x 14= 518       ե 451-*269 =182

5.Ինչպես կփոխվի գումարը,եթե ՝
աԳումարելիներից մեկը մեծացնենք 6-ով , կմեծացնենք 6-ով
բԳումարելիներից մեկը մեծացնենք 7-ով , իսկ  մյուսը ՝ 4-ով ,կմեծանա 11-Ով
գԳումարելիներից մեկը մեծացնենք 7-ով , իսկ  մյուսը  փոքրացնենք 4-ով, կմեծանա 3-ով
դԳումարելիներից մեկը փոքրացնենք 5-ով , կփոքրնա 5-ով
եԳումարելիներից մեկը փոքրացնենք 5-ով , իսկ մյուսը `  3-ով ,8-ով կփոքրանա
զԳումարելիներից մեկը մեծացնենք ,իսկ մյուսը նույնքանով փոքրացնենք,նույն կմնա:

6.Երեքհարկանի բուրգ կառուցելու համար օգտագործել են 1+9+25=35 խորանարդ (տե՛ս նկարը):
Այդպիսի յոթհարկանի բուրգ կառուցելու համար քանի՞ խորանարդ է անհրաժեշտ:

1+9+25+49+81+121+169=455

 

 


01.09.2021 թ 03.09.2021.
Թեմա՝ կրկնություն
1․Բնական թվեր․ զույգ և  կենտ թվեր , պարզ և բաղադրյալ թվեր

1․Բնական թվեր

Այն թվերը, որոնք օգտագործում են առարկաներ հաշվելիս անվանում ենք բնական թվեր:0-ն բնական թիվ չէ:

Բնական թվերի շարքում առաջին թիվը 1-ն է:
Բնական թվերը գրվում են 10 թվանշանների միջոցով [0-9]: Օր.՝ 9, 180, 250, 17, 15:

2. Պարզ և բաղադրյալ թվեր
Պարզ
 անվանում են այն բնական թվերը, որոնք 1-ից և իրենից բացի այլ բաժանարար չունեն: Պարզ թվեր են` 2; 3; 5; 7….
Կարող եք պարզ թվերի մասին լրացուցիչ ինֆորմացիա կարդալ Մաթեմատիկական ամսագրի 14-րդ թողարկման մեջ:
Բաղադրյալ անվանում են այն թվերը, որոնք ունեն երկուսից ավելի բաժանարար (իրենից ու 1-ից բացի ունեն այլ բաժանարար կամ բաժանարարներ):
Ցանկացած բաղադրյալ թիվ կարելի է ներկայացնել պարզ թվերի արտադրյալի տեսքով:

3. Զույգ և կենտ թվեր

Այն թվերը. որոնք բաժանվում են 2-ի առանց մնացորդի անվանում ենք զույգ թվեր:
Այն թվերը, որոնք   2-ի բաժանելիս ունենում են մեկ մնացորդ անվանում ենք կենտ թվեր :

Առաջադրանքներ

1. Քանի՞ երկնիշ թիվ  կարելի է  գրել նշված թվանշաններով ․ երկնիշ են կոչվում այն թվերը, որի գրառման մեջ օգտագործում ենք երկու թվանշան։
ա․0,1,2    բ․5,7,9

ա.12,10,11,20,21,22             բ. 57,55,59,77,75,79,99,95,97

2. 3,5,6,7 թվանշաններից  կազմե՛ք ամենամեծ  և ամենափոքր քառանիշ թվերը․

Ա․Գտի՛ր այդ թվերի տարբերությունը
7653-3567=4086

3․1-ից մինչև 60 թվերի մեջ քանի՞  պարզ թիվ կա ։

17

4. Կարդում ևսովորում ենք

Եղավ

Բաժանելիության հայտանիշներ

  •         Բնական թիվը բաժանվում է 2-ի, այն դեպքում, երբ նրա վերջին թվանշանը բաժանվում է 2-ի:
  •         Բնական թիվը բաժանվում է 3-ի, այն դեպքում, երբ նրա բոլոր թվանշանների գումարը բաժանվում է 3-ի:
  •         Բնական թիվը բաժանվում է 4-ի, այն դեպքում, երբ նրա վերջին երկու թվանշաններով կազմված թիվը բաժանվում է 4-ի, կամ վերջանում է  00-ով։
  •         Բնական թիվը բաժանվում է 5-ի, այն դեպքում, երբ նրա վերջին թվանշանը կամ 0 է կամ 5:
  •         Բնական թիվը բաժանվում է 6-ի, այն դեպքում, երբ նա բաժանվում է և՛ 2-ի, և՛ 3-ի, այսինքն, երբ նրա բոլոր թվանշանների գումարը բաժանվում է 3-ի, իսկ նրա վերջին թվանշանը բաժանվում է 2-ի:
  •         Բնական թիվը բաժանվում է 8-ի, այն դեպքում, երբ նրա վերջին երեք թվանշաններով կազմված թիվը բաժանվում է 8-ի, կամ վերջանում է  000-ով։
  •         Բնական թիվը բաժանվում է 9-ի, այն դեպքում, երբ նրա բոլոր թվանշանների գումարը բաժանվում է 9-ի:

5.2031172, 2657784, 76518420  թվերից, որո”նք են բաժանվում․
ա․ 3-ի,  բ 4-ի, գ 5-ի,

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Ֆլեշմոբյան խնդիր

   Եվան չորս օրը մեկ գնում է լողավազան, իսկ Տիգրանը՝ վեց օրը մեկ: Հունվարի 26-ի հանդիպումից հետո նրանք հաջորդ անգամ լողազանում երբ կհանդիպեն...