Երրորդ ուսումնական շրջան
Մարտի 17
Մաթեմատիկական խաղ-գորտերով:
Բանավոր հաշվարկ
Մարտի 15.
Բանավոր հաշվարկ:
Հանոյի աշտարակը, օնլայն մաթեմատիկական խաղ:
Խառը խնդիրներ կրկնողության համար:
Մարտի տաս
Բանավոր հաշվարկ
Խնդիրներ մայրիկների տոնին
Լուծելով խնդիրը իմացիր մայրիկիս անունը:
Ստորև կցված է աղյուսակ, որտեղ յուրաքանչյուր տառի համապատասխանում է որևէ թիվ.
Գրիր մայրիկիդ անունը, գտիր այդ տառերին համապատասխան թվերը, կազմիր այնպիսի խնդիրներ, որոնց պատասխանն լինի այդ թիվը:
Տո՛ւր ընկերոջդ, թող գուշակի մայրիկիդ անունը:
Լուծիր հետևյալ խնդիրները՝
Մարտի 3.
Բանավոր հաշվարկ:
Խնդիրներ՝ Կենգուրուից, լուծել 1-8 համարի խնդիրները:
Մարտի մեկ
Աշխատանք ամսագրում
Խնդիրներ Կենգուրու մրցույթից
Փետրվարի 24.
Սիրելի սովորողներ, մարտի մեկին կթողարկվի Աշոտ Բլեյանի 2000-րդ գիրը: Մենք մեր խմբի անդամնեորվ փոքրիկ անակնկալ պետք է պատրաստենք և շնորհավորենք նրան:
Խնդրում եմ, հարցեր, առաջադրանքներ, գլուխկոտրուկներ պատրաստիր նրա գրի վերաբերյալ, նայելով նրա բլոգը:
Փետրվարի 22
Խնդիրներ մաթեմատիկական ամսագրից
Փետրվարի 17.
Բանավոր հաշվարկ, բաժանում, պարզ թվեր:
Խնդիրների քննարկում մաթեմատիկական Կենգուրու միջազգային մրցույթից:
Փետրվարի 15.
Բանավոր հաշվարկ
Սովորողների պատրաստած խաղերը՝
Կարելի՞ է արդյոք այդտվյալներով որոշել` գի՞րքն է թանկ, թե՞ թղթապանակը:
բ) ... − 51 + 51 = 76,
դ) 56 − ... + ... = 56,
զ) (... + 16) − 16 = 47,
ա) 20 + ... = 30,
բ) ... + 47 = 50,
դ) ... − 32 = 10:
Փետրվարի 10
Դաս. 3
1.Գրեք հետևյալ թվերը թվանշաններով՝
- հարյուր հազար
- միլիոն
- տասը հազար
- հարյուր միլիոն
- միլիարդ
- տասը միլիոն
- հարյուր միլիարդ
- տասը միլիարդ մեկ:
2. Գրեք որևէ
ա) երկնիշ, բ) եռանիշ, գ) քառանիշ, դ) յոթանիշ
թիվ:
3. Բնական թվերի շարքից դուրս գրեք առաջին և վերջին
ա) երկնիշ, բ) եռանիշ, գ) քառանիշ թվերը:
4. Քանի՞ ա) միանիշ, բ) երկնիշ, գ) եռանիշ թիվ կա:
5.Հաշվեք.
ա) (48 + 36) ։ 2=
բ) (16 + 20) ։ 4=
գ) (50 + 120) ։ 5=
դ) (484 + 426) ։ 2=
ե) (840 − 488) ։ 4=
զ) (963 − 690) ։ 3=
է) (990 + 99) ։ 9=
6.Ի՞նչ թվանշան պետք է տեղադրել աստղանիշի փոխարեն, որ ստացված թիվը բաժանվի 9-ի.
ա) 4*, բ) 5*, գ) 85*, դ) 738*, ե) 6*7, զ) 7*2, է) 24*0, ը) 2090*:
7.Նշեք տրված թվի բոլոր բաժա նարար ները.
ա) 2, բ) 6, գ) 12, դ) 16, ե) 18:
Փետրվարի 8
Դաս 2.
Բանավոր հաշվարկ/ թվերի բաժանելիության հայտանիշները:
Նշեք տրված թվի բոլոր բաժանարարնե րը.
ա) 2
բ) 6
գ) 12
դ) 16
ե) 18,
զ) 20
է) 28
2. Թվարկեք վեց զույգ թիվ:
3. Թվարկեք յոթ կենտ թիվ:
4. 562. 128, 325, 500, 506, 725, 905, 830, 962, 750, 1000, 1262, 2440 թվերից
որո՞նք են բաժանվում.
ա) 2-ի, բ) 5-ի, գ) 2-ի և 5-ի, դ) 10-ի:
5.Գրեք վեց թիվ, որոնք բաժանվում են.
ա) 2-ի, բ) 5-ի, գ) 2-ի և 5-ի, դ) 10-ի:
6. ա) 15-ից մինչև 95 թվերից որո՞նք են բաժանվում 10-ի:
բ) 23-ից մինչև 46 թվերից որո՞նք են բաժան վում 5-ի:
գ) 51-ից մինչև 73 թվերից որո՞նք են բաժանվում 2-ի:
7. 2, 3, 5, 7 թվանշաններով, առանց դրանք կրկնելու, գրեք բոլոր քառանիշ թվերը, որոնք բաժանվում են. ա) 2-ի, բ) 5-ի:
8. Առաջարկիր խնդիր մաթեմատիկական ֆլեշմոբի համար:
Փետրվարի 3
Բանավոր հաշվարկ, բաժանում:
Առաջադրանքներ <<Քան>> ակադեմիայի էջից՝
Առաջադրանք 1.2, 3, 4,
Փետրվարի մեկ
Դաս 1.
Բանավոր hաշվարկ / բաժանում/
Օրվա խնդիրները՝
1.Հյուսիսային դպրոցի տոնածառը զարդարեցին կարմիր, դեղին և սպիտակ խաղալիքներով։ Կարմիր խաղալիքները 20 հատ էին, դեղին խաղալիքները 5-ով պակաս էին կարմիր խաղալիքներից, իսկ սպիտակները՝ 8-ով ավել էին դեղիններից։ Քանի՞ խաղալիք կար տոնածառին:
2. Հյուսիսային դպրոցից մինչև կինո Հայաստան ճամբարականները քայլքով հասնում են 20 րոպեում, ֆիլմը սկսվում է ժամը՝ 12:30: Ճամբարականները ժամը քանիսի՞ն պետք է դուրս գան դպրոցից, որպեսզի չուշանան ֆիլմի դիտումից, եթե նախատեսել են 20 րոպեանոց կանգառ այգում:
3.Հունվարի 11-ը երկուշաբթի է։ Շաբաթվա ի՞նչ օր կլինի հունվարի 28-ը:
4. Երեք կիլոգրամ ալյուրից կարելի է թխել 50 միանման գաթա: Յոթ ու կես կիլոգրամ ալյուրից քանի՞ այդպիսի գաթա կթխվի:
5. Դդմախաղի ժամանակ Գայանեն, Գևորգը, Տիգրանը և Էլլան միասին խաղաղացին 10 տարբեր խաղեր, որոնցից յուրաքանչյուրը խաղում էր մենակ: Ամենաշատ խաղերը Գայանեն խաղաց, իսկ ամենաքիչը՝ Էլլան։ Տղաները միասին քանի՞ խաղ խաղացին:
6. Մարզական ստուգատեսին մասնակցելու համար Վարդանը հեծանվով Հյուսիսային դպրոցից Հարավային կամ Հարավային դպրոցից Հյուսիսային հասնում է 25 րոպեում։ Քայլքով քանի՞ րոպեում կհասնի Հարավային դպրոցից Հյուսիսային դպրոց, եթե այդ նույն ճանապարհի վրա հեծանվով 2 անգամ ավելի քիչ ժամանակ է ծախսում, քան քայլելիս:
7. Դդումներ գնելու համար Կառլենն ուներ 1000 դրամ։ Մեծ դդումն արժեր 200 դրամ, իսկ փոքր դդումը՝ 150 դրամ։ Տաբեր չափերի ամենաշատը քանի՞ դդում կարող է գնել այդ գումարով:
8. Նարեն դդմային խաղեր խաղալու համար արկղով դդումներ բերեց դպրոց։ Արկղում եղած դդումներից մեկական բաժանեց 4 ընկերներին, իսկ արկղի մեջ մնացած 2 դդումը իրեն վերցրեց։ Նարեն քանի՞ դդում բերեց դպրոց:
9. Թվային շարքի 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 կենտրոնում չորս թիվն է, իսկ ի՞նչ թիվ կլինի այս շարքի կենտրոնում՝ 1, 2, 3, 4, .., 14, 15:
10. Նկարում պատկերված յուրաքանչյուր տառ համապատասխանում է 1-9 որևէ թվի, ընդ որում, տարբեր տառերին՝ տարբեր թվեր: Յուրաքանչյուր սլաք տանում է մեծ թվից ավելի փոքր թիվ: Ի՞նչ թիվ է գրված F տառի փոխարեն:
1.Անդրանիկը իր երկանիվ հեծանվով 200մ ճանապարհ անցավ: Քանի՞ մետր անցավ նրա հեծանվի անիվներից յուրաքանչյուրը:
2.Դատարկ վանդակները լրացրեք 1, 2, 3, 4 թվանշաներով այնպես, որ ոչ մի տողում, սյունակում և 2x2 չափսի առանձնացված մասում կրկնվող թվանշան չլինի: Ի՞նչ թվանշան գրված կլինի վերևի տողի առաջին վանդակում:
3.Որպես գումարելիներ օգտագործելով միայն 3-ը և 5-ը՝
գրեք թվային արտահայտություն, որի արժեքը լինի 34:
4.Վահանը 45 րոպեանոց դասի ընթացքում 15 րոպե համակարգչով
խաղաց, 13 րոպե պատուհանից դուրս նայելով երազեց, 10 րոպե
խանգարեց կողքին նստողին: Մնացած ժամանակը զբաղվեց դասով:
Վահանը քանի՞ րոպե դասով զբաղվեց:
5.Քանի՞ եռանիշ թիվ կա, որի գրության ժամանակ մեջտեղի թվանշանը 0 է։
6.Երկնիշ թվի թվանշանների արտադրյալը 27 է:
Որքա՞ն է այդ թվանշանների գումարի կրկնապատիկը:
7.Դպրոցում դասերը սկսվում են ժամը 9:20: Ամեն դասաժամից հետո
տրվում է 10 րոպե դասամիջոց: Ժամը քանիսի՞ն կսկսվի 4-րդ դասաժամը, եթե 1 դասաժամի տևողությունը 45 րոպե է:
8.Արմանը մտքում պահեց մի թիվ: Այն բաժանեց 3-ի, արդյունքը մեծացրեց
3-ով, ստացվածը բազմապատկեց 3-ով և ստացավ 333:
Ի՞նչ թիվ էր մտապահել Արմանը:
9.Մաթեմատիկական խաղի ստեղծում https://learningapps.org/ էջով:
Բանավոր հաշվարկ, մաթեմատիկական խաղեր
Բաժանելիության հայտանիշներ՝ 5, 10
Լուծում և քննարկում ենք հետևյալ խնդիրները:
1. Ձմեռային արձակուրդի ժամանակ դպրոցի ծաղկանոցում Աննան պետք է հերթապահի հունվարի այն օրերին, որոնք մեծ չեն 7-ից, իսկ Լիլիթը` որոնք մեծ են երեքից, բայց փոքր են 11-ից: Ո՞ր օրերին են նրանք միասին հերթապահելու:
2. Այս տարվա Ձմեռ պապը հարյուր տարի հետո տոնելու է իր երեքհարյուրամյակը: Քանի՞ տարի առաջ է ծնվել Ձմեռ պապը:
3. Տոնածառի խաղալիք գնելիս Լևոնը երկու անգամ ավելի շատ փող ծախսեց, քան Գագիկը: Քանի՞ դրամ ծախսեց տղաներից յուրաքանչյուրը, եթե Գագիկը 1500 դրամ ավելի քիչ է ծախսել:
4. Ձմեռ պապը նվերների տուփերը շարել է բուրգաձև, ինչպես ցույց է տրված նկարում: Յուրաքանչյուր տուփի վրա գրված է տուփում եղած նվերների քանակը: Նկարից օգտվելով՝ գտիր, թե քանի նվեր կա ամենավերևի տուփում:
5. Ձմեռ պապը պետք է A քաղաքից B քաղաքը գնա: Գծագրի օգնությամբ պարզիր, թե քանի տարբեր ճանապարհ կա դրա համար, եթե կարող է շարժվել միայն սլաքների ցույց տված ուղղություններով:
6. Ձմեռ պապը նվերները բաժանելիս նկատեց, որ տները համարակալված էին 1-ից մինչև 7 թվերով (պարտադիր չէ հաջորդաբար): Հորիզոնական ուղղությամբ դասավորված տների համարների գումարը 16 էր, իսկ ուղղահայաց ուղղությամբ՝ 17 (տե՛ս գծագիրը): Գտիր անկյունի տան համարը:
7. Նկարում բերված բոլոր օղակները միացնելով պետք էր տոնածառի շղթա ստանալ (տես նկարը): Ամենաքիչը քանի՞ օղակ պետք էր բացել՝ շղթան կազմելու համար:
8. Տոնածառին երեք գույնի լույս կա՝ կարմիր, կանաչ, դեղին: Սկզբում միանում է կարմիր լույսը, հետո այն անջատվում է, և միանում է կանաչը, հետո այն անջատվում է, և միանում է դեղինը, հետո դեղինը անջատվում է, և միանում է կարմիրը, և այդպես շարունակ: Յուրաքանչյուր անգամ լույսը վառ է մնում մեկ վայրկյան: Լույսերը միացնելուց յոթանասուն վայրկյան հետո ո՞ր գույնը վառ կլինի:
9. Եղևնու 20 սանտիմետրանոց տնկին ամեն տարի բարձրանում է 20 սանտիմետրով: Տնկելուց քանի՞ տարի հետո եղևնու բարձրությունը կլինի 1մ:
10. Ձմեռ պապի պարկը նվերներով 110կգ է: Նվերների զանգվածը 100 կիլոգրամով ավելի է պարկի զանգվածից: Քանի՞ կիլոգրամ նվեր էր բերել Ձմեռ պապը:
1․ Եթե ունեցածս փողը կրկնապատկեմ և 600դրամ ավելացնեմ, 6600դրամ կստացվի։ Ինչքա՞ն փող ունեմ։
2․ Երկու մառաններում 1183 շիշ գինի կա, առաջինում երկրորդից 183-ով ավելի է։ Ամեն մառանում քանի՞ շիշ գինի կա։
3․ Երկու ծառայող 9510դրամ ստացան։ Առաջինը 510 դրամով պակաս ստացավ,քան երկրորդը: Յուրաքանչյուրը ինչքա՞ն ստացավ։
4․ Եթե անհայտ թիվը կրկնապատկենք, ստացվածը 64-ից 8միավորով մեծ կլինի։ Գտե՛ք անհայտ թիվը։
5. 86մ կտորը բաժանեցին 2 այնպիսի մասերի, որ մեկը մյուսից 16մ-ով երկար լինի։ Գտեք յուրաքանչյուր կտորի երկարությունը:
6․ Արեգն իր մտապահած թիվը բազմապատկեց 3-ով, ստացված թվին գումարեց 15 ու արդյունքը բաժանելով 3-ի ստացավ 50: Գտնել Արեգի մտապահած թիվը:
7. Կենդանաբանական այգու տոմսը մեծահասակների համար արժե 500 դրամ, իսկ սովորողների համար՝ 200 դրամով էժան։ Որքա՞ն գումար պետք է վճարել 28 սովորողից կազմված խմբի համար, եթե խմբի դեպքում գործում են զեղչեր, այսինքն՝ յուրաքանչյուր 5 սովորողի դիմաց վճարում են 4 սովորողի տոմսի արժեքը։
8․ Հրաչը հաշվեց, որ իր և իր ընկերների տարիքների գումարը հավասար է 48-ի։ Հետո նա նկատեց, որ հինգ տարի հետո նրանց բոլորի տարիքների գումարը կլինի 78։ Քանի՞ ընկեր ունի Հրաչը։
9․ Մանկապարտեզում կա 8 հատ հեծանիվ։ Դրանց մի մասը երկանիվ է, մյուս մասը՝ եռանիվ։ Արեգը հաշվեց, որ դրանք միասին ունեն 22 անիվ։ Յուրաքանչյուր տեսակից քանի՞ հեծանիվ կար մանկապարտեզում։
10․ Մարիան գնել է 8 զույգ կոշիկ, յուրաքանչյուրը` 7500դրամ:Գնումների համար որքա՞ն գումար է վճարել Մարիան:
Դաս 19. Դեկտեմբերի 2
Բանավոր հաշվարկ:
Շարունակում ենք լուծել մաթեմատիկական ռեբուսներ շարքը:
7x *=*5
9 x* =*4
581:7=8*
786*:2=***4
354:2=***
*8:6=*
6***:2=*111
**:9=*1
99+ *=**5
AA X AA=ABA
AA+AA=PAR
7**9+*41*=*6007
788*2-6*60=7235*
Դաս 18. Նոյեմբերի 30
Բանավոր հաշվարկ, 11 - ով բազմապատկում:
Առաջադրանք:
Լուծիր մաթեմատիկական ռեբուսները՝
- **7 +* =1000
- **5+**=1004
- **4 +7 =**0*
- ***+1=1000
- **7+9=**0*
- **5+7=**0*
- **4-*=*5
- **1+9*=1*9
- *9*+*9=311
- *3*-*5=70
- *7*+5*6=823
- 2*7-*6*=128
- *2*+2*2=*000
- ****-***=1
Դաս 17. Նոյեմբերի 23-27
Բանավոր հաշվարկ, մաթեմատիկական խաղեր
Այն սովորողներն, ովքեր դեռ չեն կազմել մաթեմատիկական խաչբառերը, խնդրում եմ շտապեն:
Առաջադրանքներ
2.Խնձորը էժան է տանձից, բայց թանկ է սալորից: Այդ մրգերից ո՞րն է ամենաթանկը:
Դաս 16. Նոյեմբերի 23-27
Բանավոր հաշվարկ, մաթեմատիկական խաղեր
Այն սովորողներն, ովքեր դեռ չեն կազմել մաթեմատիկական խաչբառերը, խնդրում եմ շտապեն:
Առաջադրանքներ
1.Քանի՞ տարբեր տառ ես օգտագործում «Մխիթար Սեբաստացի» գրելու համար: Միևնույն տառի մեծատառն ու փոքրատառը նույն տառն ենք հաշվում:
2.Թթուդրիկի համար օգտագործվեց 40 կգ բանջարեղեն՝ կաղամբ, ծաղկակաղամբ, լոլիկ և վարունգ: Կաղամբն ու ծաղկակաղամբը միասին 16 կգ էր, լոլիկը՝ 8 կգ: Քանի՞ կիլոգրամ վարունգ օգտագործեցին:
3.Ագարակում կան սագեր ու ձիեր: Բոլորը միասին ունեն 18 ոտք և 5 գլուխ: Քանի՞ սագ և քանի՞ ձի կա ագարակում:
4.Չորս հատ երեքով (3333) և թվաբանական գործողության նշան օգտագործելով, ստացիր 111 :
5. Թթվի տարայում կա լոլիկ, վարունգ, գազար, ծաղկակաղամբ, բազուկ: Լոլիկը քիչ է վարունգից, բայց շատ է բազուկից։ Գազարը քիչ է ծաղկակաղամբից, բայց շատ է վարունգից: Տարայում ո՞ր բանջարեղենն է ամենաքիչը:
6.Կրթահամալիրի տոնի առթիվ 18 սովորողներից յուրաքանչյուրը մի գծի երկայնքով տնկեց խաղողի մեկական վազ, ընդ որում մեկը մյուսից երկու մետր հեռավորությամբ: Որքա՞ն է առաջին և վերջին տունկերի հեռավորությունը:
7. 14 սովորողի հարիսա հյուրասիրելու համար անհրաժեշտ է 1 կիլոգրամ հավի միս և 2 կիլոգրամ ձավար: Քանի՞ կիլոգրամ հավի միս և քանի՞ կիլոգրամ ձավար է անհրաժեշտ 56 սովորողի հյուրասիրության համար:
8.Մեկ կախազարդն արժի 500 դրամ: Քանի՞ դրամ պետք է վճարի Մանեն, որպեսզի իր և հինգ ընկերուհիների համար մեկական կախազարդ գնի:
Դաս 15. Նոյեմբերի 18
Բանավոր հաշվարկ (բազմապատկում 11-ով)
Լուծում ենք մեր ընկերների կազմած խաչբառերը, տես նախորդ դասը:
Առաջադրանքներ:
Աստղանիշերը փոխարինիր համապատասխան թվանշաններով:
423 x 84= *5*3*
324 x 35= 1*34*
5423 x 53= *8*4*9
1240 x280= 3*7***
52 x 53 =2 * * *
15 x 27= 4*5
321 x 11=3*3*
78:3=**
845:5=**9
8454:6=1**9
7420:7=1*6*
Խնդիրներ:
1.Եռանիշ թվի թվանշանների գումարը 4 է: Այս պայմանին բավարարող քանի՞ թիվ կա:
2.Հինգհարկանի շենքում Վարդուհին ապրում է Պետրոսից ավելի բարձր, բայց Սոնայից ավելի ցածր հարկում: Դանիելը ապրում է Պետրոսից ավելի ցածր հարկում: Ո՞ր հարկում է ապրում Վարդուհին, եթե Դանիելը ապրում է երկրորդ հարկում:
Դաս 14. Նոյեմբերի 16
Այսօր աշխատում ենք տեսակապով, մուտքը հղում-ով:
Սիրելիներս, կրթահամալիրի տոնին նվիրված, կազմում ենք մաթեմատիկական խաչբառեր:
Օրինակներ՝
Լուծիր հետևյալ մաթեմատիկական ռեբուսները:
Թվաբանական ռեբուսներն այնպիսի թվային գլուխկոտրուկներ են, որոնք պահանջում են վերծանել ծածկագրված թվանշաններով թվաբանական որևէ գործողություն կամ արտահայտության գրառում: Բացակայող թվերը սովորաբար ծածկագրված են լինում աստղանիշերով, կետերով, երկրաչափական պատկերներով, այբուբենի տարբեր տառերով կամ այլ նշաններով: Յուրաքանչյուր նշանի համապատասխանում է որևէ թիվ, օրինակ՝ միայնակ (*)-ը ծածկագրում է մեկից ինը ցանկացած թիվ:
1. * +7=8
2. *-5=4
3. **+6=25
4. **-12=12
5. 3 x *=12
6. *:4=2
7. A+4=9
8. AA+2=24
9. A+A=14
10. 1A+1=2B
11. **-1=*
12. **+1=***
13. *8+7=105
14. *3+*=17
15. *8+*=106
Եվա Խաչատրյան
Սամվել Արզումանյան
Արփի Հակոբյան
Վալերիկ Հայրապետյան
Մհեր Կարապետյան
Դաս 13. Նոյեմբերի 11
Բանավոր հաշվարկ, խնդիրների քննարկում:
Շարունակիր գրել.
- 5,5,10,10,15,15?
- 3,6,9,12,?
- 2,2,4,12,48,240?
- 1,2,3,5,8,13,?
- 830,630,430,?
- 4,6,10,16,24?
- 2,6,11,17,?
- 3,8,18,33,53?
- 234,254,294,354?
Դաս 12. Նոյեմբերի 9.
Բանավոր հաշվարկ, խնդիրների քննարկում:
Կազմում ենք մաթեմատիկական խաչբառներ:
Եվա Խաչատրյանն, որպես օրինակ, առաջարկում է սովորողներին իր պատրաստած մաթեմատիկական խաչբառը:
Մխիթար Սեբաստացի-խաչբառ
Դաս 11.Նոյեմբերի 2.
1.Դատարկ վանդակում ի՞նչ թվանշան տեղադրենք, որ ստացվի ճիշտ հավասարություն:
2. Նայելով նկարին, գտեք օրինաչափությունը և գրեք հարցականի փոխարեն բաց թողնված թիվը:
1․ Եթե Արամի մտապահած թվին ավելացնենք 127 և ստացված գումարից հանենք 89, ապա կստանանք 111։ Գտե՛ք Արամի մտապահված թիվը։
2․ Եթե Նարեի մտապահած թիվը բազմապատկենք 3-ով ու ստացված արտադրյալին գումարենք 83, ապա կստացվի 419։ Գտե՛ք Նարեի մտապահված թիվը։
3․ Եթե Նարեկի մտապահած թվի կրկնապատիկից հանենք 14 և արդյունքը բաժանենք 5-ի, կստանանք 60։ Ո՞ր թիվն է մտապահել Նարեկը։
4․ Եթե մտքումս պահված թիվը 20 անգամ մեծացնենք, իսկ ստացվածը մեծացնենք 20-ով, 140 կստացվի։ Ո՞ր թիվն եմ մտքումս պահել։
5․ Առաջին կանգառում ավտոբուսից իջան 3 ուղևոր, երկրորդ կանգառում՝ բարձրացան 6 ուղևոր, երրորդ կանգառում իջան 4 ուղևոր և բարձրացան 3 ուղևոր։ Արդյունքում ավտոբուսում մնացին 15 ուղևոր։ Սկզբում
Կարելի՞ է արդյոք այդտվյալներով որոշել` գի՞րքն է թանկ, թե՞ թղթապանակը:
բ) ... − 51 + 51 = 76,
դ) 56 − ... + ... = 56,
զ) (... + 16) − 16 = 47,
ա) 20 + ... = 30,
բ) ... + 47 = 50,
դ) ... − 32 = 10:
1.Անդրանիկը իր երկանիվ հեծանվով 200մ ճանապարհ անցավ: Քանի՞ մետր անցավ նրա հեծանվի անիվներից յուրաքանչյուրը:
200մ
2.Դատարկ վանդակները լրացրեք 1, 2, 3, 4 թվանշաներով այնպես, որ ոչ մի տողում, սյունակում և 2x2 չափսի առանձնացված մասում կրկնվող թվանշան չլինի: Ի՞նչ թվանշան գրված կլինի վերևի տողի առաջին վանդակում:
3.Որպես գումարելիներ օգտագործելով միայն 3-ը և 5-ը՝
գրեք թվային արտահայտություն, որի արժեքը լինի 34:
5x5+3x3=34
4.Վահանը 45 րոպեանոց դասի ընթացքում 15 րոպե համակարգչով
խաղաց, 13 րոպե պատուհանից դուրս նայելով երազեց, 10 րոպե
խանգարեց կողքին նստողին: Մնացած ժամանակը զբաղվեց դասով:
Վահանը քանի՞ րոպե դասով զբաղվեց:
7
5.Քանի՞ եռանիշ թիվ կա, որի գրության ժամանակ մեջտեղի թվանշանը 0 է։
6.Երկնիշ թվի թվանշանների արտադրյալը 27 է:
Որքա՞ն է այդ թվանշանների գումարի կրկնապատիկը:
7.Դպրոցում դասերը սկսվում են ժամը 9:20: Ամեն դասաժամից հետո
տրվում է 10 րոպե դասամիջոց: Ժամը քանիսի՞ն կսկսվի 4-րդ դասաժամը, եթե 1 դասաժամի տևողությունը 45 րոպե է:
8.Արմանը մտքում պահեց մի թիվ: Այն բաժանեց 3-ի, արդյունքը մեծացրեց
3-ով, ստացվածը բազմապատկեց 3-ով և ստացավ 333:
Ի՞նչ թիվ էր մտապահել Արմանը:
9.Մաթեմատիկական խաղի ստեղծում https://learningapps.org/ էջով:
Դեկ
1. -c
2.-b
3.-e
4.-a
5.-b
6.-
տեմբերի 7-11
Դաս 20. Բանավոր հաշվարկ:
Առաջադրանքներ.
1․ Եթե ունեցածս փողը կրկնապատկեմ և 600դրամ ավելացնեմ,
6600դրամ կստացվի։ Ինչքա՞ն փող ունեմ։
6600-600=6000
6000:2=3000
2․ Երկու մառաններում 1183 շիշ գինի կա, առաջինում երկրորդից 183-ով ավելի է։ Ամեն մառանում քանի՞ շիշ գինի կա։
1183-183=1000
1000:2=500
3․ Երկու ծառայող 9510դրամ ստացան։ Առաջինը 510 դրամով պակաս ստացավ,քան երկրորդը: Յուրաքանչյուրը ինչքա՞ն ստացավ։
9510-510=9000
9000:2=4500
4․ Եթե անհայտ թիվը կրկնապատկենք, ստացվածը 64-ից 8միավորով մեծ կլինի։ Գտե՛ք անհայտ թիվը։
64+8=72
72:2=36
5. 86մ կտորը բաժանեցին 2 այնպիսի մասերի, որ մեկը մյուսից 16մ-ով երկար լինի։ Գտեք յուրաքանչյուր կտորի երկարությունը:
86-16=70
70:2=35
6․ Արեգն իր մտապահած թիվը բազմապատկեց 3-ով, ստացված թվին գումարեց 15 ու արդյունքը բաժանելով 3-ի ստացավ 50: Գտնել Արեգի մտապահած թիվը:
150-15=135
135:3=45
7. Կենդանաբանական այգու տոմսը մեծահասակների համար արժե 500 դրամ, իսկ սովորողների համար՝ 200 դրամով էժան։ Որքա՞ն գումար պետք է վճարել 28 սովորողից կազմված խմբի համար, եթե խմբի դեպքում գործում են զեղչեր, այսինքն՝ յուրաքանչյուր 5 սովորողի դիմաց վճարում են 4 սովորողի տոմսի արժեքը։
300
Դաս 19. Դեկտեմբերի 2
Բանավոր հաշվարկ:
Շարունակում ենք լուծել մաթեմատիկական ռեբուսներ շարքը:
7x 5=35
9 x6 =54
581:7=83
7868:2=3934
354:2=177
18:6=3
6222:2=3111
**:9=*1
99+ *=**5
AA X AA=ABA
AA+AA=PAR
7**9+*41*=*6007
7*8*2-*46*=2152
Դաս 18. Նոյեմբերի 30
Բանավոր հաշվարկ, 11 - ով բազմապատկում:
Առաջադրանք:
Լուծիր մաթեմատիկական ռեբուսները՝
- 997+3=1000
- 985+19=1004
- 994 +7 =1001
- 999+1=1000
- 997+9=1007
- 995+7=1002
- 104-9=95
- 101+98=199
- 292+19=311
- 135-65=70
- 277+56=823
- 287-169=128
- 828+272=1000
- 1000-999=1
Դաս 15. Նոյեմբերի 18
Բանավոր հաշվարկ (բազմապատկում 11-ով)
Լուծում ենք մեր ընկերների կազմած խաչբառերը, տես նախորդ դասը:
Առաջադրանքներ:
Աստղանիշերը փոխարինիր համապատասխան թվանշաններով:
423 x 84= 35532
324 x 35= 11340
5423 x 53= 287419
1240 x 280= 347200
52 x 53 =2756
15 x 27= 405
321 x 11=3531
78:3=26
845:5=169
8454:6=1409
7420:7=1060
Խնդիրներ:
1.Եռանիշ թվի թվանշանների գումարը 4 է: Այս պայմանին բավարարող քանի՞ թիվ կա:
P=211,112,121,301,103,
2.Հինգհարկանի շենքում Վարդուհին ապրում է Պետրոսից ավելի բարձր, բայց Սոնայից ավելի ցածր հարկում: Դանիելը ապրում է Պետրոսից ավելի ցածր հարկում: Ո՞ր հարկում է ապրում Վարդուհին, եթե Դանիելը ապրում է երկրորդ հարկում:
4-հարկում
1. 1 +7=8
2. 9-5=4
3. 19+6=25
4. 24-12=12
5. 3 x 4=12
6. 8:4=2
7. 5+4=9
8. 22+2=24
9. 7+7=14
10. 19+1=20
11. 10-1=9
12. 99+1=100
13. 98+7=105
14. 13+4=17
15. 98+8=106
Դաս 10.
1․ Եթե Արամի մտապահած թվին ավելացնենք 127 և ստացված գումարից հանենք 89, ապա կստանանք 111։ Գտե՛ք Արամի մտապահված թիվը։
111+89=200
200-127=73
2․ Եթե Նարեի մտապահած թիվը բազմապատկենք 3-ով ու ստացված արտադրյալին գումարենք 83, ապա կստացվի 419։ Գտե՛ք Նարեի մտապահված թիվը։
419-83=336
336:3=112
3․ Եթե Նարեկի մտապահած թվի կրկնապատիկից հանենք 14 և արդյունքը բաժանենք 5-ի, կստանանք 60։ Ո՞ր թիվն է մտապահել Նարեկը։
60x5=300
300+14=314
314:2=157
4․ Եթե մտքումս պահված թիվը 20 անգամ մեծացնենք, իսկ ստացվածը մեծացնենք 20-ով, 140 կստացվի։ Ո՞ր թիվն եմ մտքումս պահել։
140-20=120
120:20=6
5․ Առաջին կանգառում ավտոբուսից իջան 3 ուղևոր, երկրորդ կանգառում՝ բարձրացան 6 ուղևոր, երրորդ կանգառում իջան 4 ուղևոր և բարձրացան 3 ուղևոր։ Արդյունքում ավտոբուսում մնացին 15 ուղևոր։ Սկզբում ավտոբուսում քանի՞ ուղևոր կար։
-3+6-4+3=15
12
16
10
13
Նախագիծ 1.Զույգ և կենտ թվեր (երկրորդ դասաժամին)
Զույգ թիվ | Կենտ թիվ | հաշվիր գումարը | Ինչ թիվ ստացար, զույգ,թե կենտ |
40 | 21 | 61 | կենտ. |
12 | 23 | 35 | |
30 | 45 | 75 | |
100 | 5 | 105 | |
204 | 9 | 213 | |
30.000 | 7 | 30.007 | |
606 | 5 | 611 | |
4 | 11 | 15 | |
2 | 17 | 19 | |
8 | 200000 | | |
Առաջադրանք 2. Լրացրու՛ աղյուսակը։
Զույգ թիվ | Զույգ թիվ | հաշվիր գումարը | Ինչ թիվ ստացար, զույգ,թե կենտ |
2 | 2 | 4 | |
4 | 4 | 8 | |
6 | 6 | 12 | |
8 | 8 | 16 | |
10 | 10 | 20 | |
12 | 12 | 24 | |
14 | 14 | 28 | |
16 | 16 | 32 | |
18 | 18 | 36 | |
20 | 20 | 40 | |
Առաջադրանք 3. Լրացրու՛ աղյուսակը։
Կենտ թիվ | Կենտ թիվ | հաշվիր գումարը | Ինչ թիվ ստացար, զույգ, թե կենտ |
1 | 1 | 2 |
|
3 | 3 | | |
5 | 5 | |
|
7 | 7 | |
|
9 | 9 | | |
11 | | | |
13 | | | |
15 | | | |
17 | | | |
19 | | | |
Հետևելով վերը նշված աղյուսակների երրորդ սյանը, ինչ կարող ես ասել՝
Թիվ | թիվ | Գումարը նշիր համապատասխան գույնով | տարբերությունը նշիր համապատասխան գույնով |
Զույգ թիվ | Զույգ թիվ | | |
Կենտ թիվ | Զույգ թիվ | | |
Կենտ թիվ | Կենտ թիվ | | |
Комментариев нет:
Отправить комментарий