Մաթեմատիկա-2020

06.04.2020
Կոտորակ
Ապրիլի 6-9
1.      Պատկերներից յուրաքանչյուրի գունավորված մասերը և չգունավորված մասերը ներկայացրու՛ կոտորակների տեսքով:


1. ½,-1/2,
 2. 2/4,-2/4, 
3. 4/8,-4/8,
4. ¾,-¼,
5. 2/5,- 3/5,
6. 5/8,-3/8,
7. 3/6,-3/6,


2.      Ամբողջը բաժանված է 50 հավասար մասերի: Կոտորակի տեսքով ներկայացրո՛ւ այդ մասերից 5-ը, 12-ը, 24-ը, 35-ը, 48-ը:
5/50, 12/50, 35/50, 24/50, 35/50, 48/50,
3.      Ամբողջը բաժանված է 60 հավասար մասերի: Կոտորակի տեսքով ներկայացրո՛ւ այդ մասերից 1-ը, 12-ը, 24-ը, 35-ը, 48-ը:
1/60, 12/60, 24/60, 35/60, 48/60,
4.      Գտի՛ր նշված թվի մասը
·         35-ի 3/7 մասը-(35:7)x3=15
·         420-ի 5/6 մասը-(420:6)x5=350
·         180-ի 5/9 մասը-(180:9)x5=100
·         2000-ի 9/10 մասը-(2000:10)x9=1800
·         140-ի 5/7 մասը-(140:7)x5=100
·         100-ի 5/5 մասը-(100:5)x5=100
5.      Հաշվի՛ր
·         415 կգ-ի 2/5 մասը-(415:5)x2=166կգ.
·         480 դրամի 5/6 մասը-(480:6)x5=400դր.
·         18ժ-ի 2/3 մասը-(18:3)x2=12ժ.
·         320 լ-ի 6/8 մասը-(320:8)x6=240լ.
·         510 մ2-ու 2/17 մասը-(510:17)x2=60մ.
·         480 կմ-ի 5/16 մասը-(480:16)x5=150կմ.
6.      Աննա գնել էր 800 գ կարագ: Տորթի համար օգտագործվեց այդ կարագի 3/5 մասը: Որքա՞ն կարագ օգտագործվեց տորթի համար:
(800:5)x3=480գ.               Պատ.՝480գ.
7.      Սոնան կարդացել է 126 էջանոց գրքի 5/6 մասը: Քանի՞ էջ է նա այդ գրքից կարդացել և քանի՞ էջ է մնացել կարդալու:
(126:6)x5=105 
126-105=21
                                             Պատ.՝21, 105
8.      Ավտոմեքենան պետք է անցներ 180 կմ ճանապարհ: Ճանապարհի 2/3 մասն անցնելուց հետո քանի՞ կիլոմետր կմնա նրան դեռ անցնելու:
(180:3)x2=120կմ
180-120=60կմ                    Պատ.՝ 60կմ

9.      Ջրավազանում կար 800 լ ջուր: Այգին ջրելու համար պապիկն օգտագործեց այդ ջրի երեք քառորդ մասը: Որքա՞ն ջուր մնաց ջրավազանում:
(800:4)x3=600լ.
800-600=200լ.                             Պատ.՝200լ.
10.  1 ժամում ծորակից լցվում է 600 լ տարողությամբ ջրավազանի ¼ մասը: Նույն ծորակից  որքան ջուր ջրավազան կլցվի 2 ժամում:
(600:4)x1=150լ.

150x2=300լ.                   Պատ.՝ 300լ.
Թեմա՝ Թվի մասը գտնելը
  1. Գտի՛ր նշված թվի մասը
  • 162-ի 1/9 մասը-18
  • 2000-ի 1/10 մասը-200
  • 420 դրամի 1/6 մասը-70
  • 21 ժ-ի 1/3 մասը-7
  • 360 լ-ի 1/12 մասը-30
  • 480 կմ-ի 1/16 մասը-30
  1. Ջրավազանում կար 9600 լ ջուր: Այգին ջրելու համար պապիկն օգտագործեց այդ ջրի քառորդ( ¼ ) մասը: Որքա՞ն ջուր մնաց ջրավազանում:

1)9600:4=2400
2) 9600-2400=7200լ.   Պատ.՝7200լ.


3) Արտահայտի՛ր նշված միավորներով
  • 1/20 մ = * սմ=5սմ
  • 1/8 տ = * կգ=250կգ
  • 1/20 ժ = * ր=3ր












1)Լրացրու նախադասությունը. Անհայտ ․․․ գտնելու համար պետք նվազելիից հանել տարբերությունը։


·        Հանելին
·        Բաժանելին
·        Նվազելին
·        Գումարելին
2) Արմենը 10 տարեկան է։ Մայրիկը նրանից մեծ է 3 անգամ։ 5 տարի հետո մայրիկը քանի՞ տարով մեծ կլինի Արմենից։

3 անգամ։

3)Ինչպե՞ս կփոխվի երկու թվերի տարբերությունը, եթե նվազելին մեծացնենք 20-ով։
·        Կմեծանա 20-ով
·        Կմեծանա 10-ով
·        Կփոքրանա 10-ով
·        Կփոքրանա 20-ով
4) Գտիր անհայտ արտադրիչը
Описание: Подпись отсутствует     21x45=945
5)Գումարելիներից մեկը փոքրացրել են 9-ով, իսկ մյուսը թողել են նունը: Ինչպե՞ս կփոխվի գումարը:
·        կմեծանա 9-ով
·        կմեծանա 9 անգամ
·        կփոքրանա 9-ով
·        կփոքրանա 9 անգամ
·        կմնա նույնը:
6)Ո՞ր շարքում են թվերը դասավորված նվազման կարգով
·        10, 20, 410, 570, 600
·        360, 340, 540, 100, 90
·        368, 358, 321, 101, 103
·        265, 112, 99, 89, 0
7)Ինչպե՞ս կփոխվի երկու թվերի տարբերությունը, եթե հանելին մեծացնենք 10-ով։
·        Կմեծանա 10-ով
·        Կմեծանա 20-ով
·        Կփոքրանա 10-ով
·        Կփոքրանա 20-ով
8)Ինչպե՞ս կփոխվի երկու թվերի արտադրյալը, եթե արտադրիչներից մեկը մեծացնենք 5 անգամ, իսկ մյուսը թողնենք նույնը:
·        կմեծանա 5 անգամ
·        կփոքրանա5 անգամ
·        կփոքրանա5-ով
·        կմեծանա 5-ով
·        նույնը կմնա:
9)3455 > 34*5 արտահայտության մեջ աստղանիշի փոխարեն ո՞ր թիվը պետք է գրել, որ ստացվի ճիշտ անհավասարություն:
·        6
·        7
·        8
·        4
·        5
10)Ո՞րն է թվի գրության 2-րդ կարգի կարգային միավորը։
·        1
·        10
·        2
·        100

4-1 դասարան

Պարապմունք 52

21.01.2020

Թեմա՝ Բաժանում մնացորդով
  1. Կատարե՛ք մնացորդով բաժանում
  • 8:5=1{3}
  • 16:5=3{1}
  • 17:5=3{1}
  • 36:15=2{6}
  1. Վաճառականը, վճարելով 14000 դրամ, գնեց որոշ քանակությամբ բրինձ և հավասարաչափ լցրեց 20 պարկերի մեջ: Ի՞նչ գնով պետք է վաճառի նա մեկ պարկ բրինձը, որպեսզի արդյունքում ունենա 2000 դրամ եկամուտ
  1. Ունենալով միայն 8 լ և 3 լ տարողությամբ դատարկ ամաններ, ինչպե՞ս կարելի է ծորակից վերցնել 10 լ ջուր:
  2. Հաշվի՛ր 24 մմ կողմով ABCD քառակուսին անկյունագծերով բաժանելիս ստացված 4 եռանկյուններից երեքի մակերեսների գումարը:


Պարապմունք 45

12.12.2019

Թեմա՝ Անցածի կրկնություն
  1. Ի՞նչ թիվ պետք է գրել աստղանիշի փոխարեն, որպեսզի ստացվի հավասարություն.
  • 24 : * = 4
  • 67 : * = 1

  1. Կատարի՛ր գործողությունները.
  • 25 ց – 61 կգ =
  • 72 ց 42 կգ – 65 կգ =

  1. Արտադրիչներից մեկը ներկայացնելով որպես երկու թվերի գումար՝ հաշվումները կատարե՛ք առավել հարմար եղանակով.
  • 11 x 36
  • 5 x 92
  1. Գտի՛ր անհայտ բաղադրիչը
  • 4607 — * = 2278
  • * — 1248 = 3358
  1. Հաշվե՛ք առավել հարմար եղանակով.
  • 25 x 2 + 25 x 3 + 25 x 5 =
  • 32 x 16 + 32 x 4 + 32 x 5 =
  1. Հաշվի՛ր՝ օգտվելով բազմապատկման զուգորդական հատկությունից.
  • 6 x 40 x 5=
  • 5 x 20 x 314 =
  1. Գտե՛ք անհայտ թիվը, որը նշանակված է աստղանիշով.
  • + 40 = 57
  • 83 + * = 83

Պարապմունք 44

11.12.2019

Պարապմունք 43

10.12.2019

Թեմա՝ Խնդիրներ հեռավորությունը հաշվելու վերաբերյալ
  1. Երկու թվերի գումարը 1240 է, իսկ տարբերությունը 60: Գտնել այդ թվերը:
  2. 2 պարկերից առաջինում կար 36 կգ ալյուր: Երբ վաճառողը այդ պարկից 6 կգ այլուր լցրեց երկրորդ պարկի մեջ, ապա պարկերում ալյուրների քանակաները հավասարվեցին: Որքա՞ն ալյուր կար երկրորդ պարկում:
  3. Լրացրու՛ աղյուսակը
                   a204464080
                   b780
            A x b-a:b=
  1. Գտնել արտահայտության արժեքը՝ 14+8:2-7=

Պարապմունք 42

09.12.2019

 Թեմա՝ Խնդիրներ հեռավորությունը հաշվելու վերաբերյալ
  1. Արմենն ու Անին ապրում են նույն շենքում: Առավոտյան Արմենն ու Անին միաժամանակ գնացին դպրոց՝ Արմենը ոտքով, իսկ Անին՝ հեծանիվով: Արմենը դպրոց հասավ 27 րոպեում, իսկ Անին 9 րոպեով շուտ: Քանի՞ րոպեում դպրոց հասավ Անին:
  2. Երկու քաղաքներից իրար ընդառաջ շարժվեցին երկու մեքենա: Երբ նրանք հանդիպեցին, ապա նրանցից մեկն անցել էր 717 կմ, իսկ մյուսը՝ 184 կմ: Որքա՞ն էր հեռավորությունը երկու քաղաքների միջև:
  3. Ավտոբուսը երեխաներին դպրոցից ճամբար էր տանում: Երբ ավտոբուսն անցավ n կմ, վարորդը նկատեց ճանապարհի ցուցանակը այն մասին, որ մինչև ճամբար մնացել է 79 կմ:
  • Քանի՞ կմ էր դպրոցից ճամբար հեռավորությունը:
  • Պատասխանում գրիր ստացված արտահայտությունը:
  1. Նույն կետից նույն ուղղությամբ միաժամանակ շարժվեցին մարզիկն ու հեծանվորդը: Որոշ ժամանակ անց մարզիկը անցել էր 17 կմ, իսկ նրանց միջև հեռավորությունը 8 կմ էր: Քանի՞ կմ էր անցել հեծանվորդը:
  2. Բեռնատարն անցավ 402 կմ, իսկ մարդատարը նույն ժամանակում անցավ 83 կմ-ով ավելի: Քանի՞ կմ անցավ մարդատարը:
  3. Երկու ավտոբուս շարժվեցին ավտոկայանից: Առաջինը անցավ 32 կմ և հասավ նպատակակետին: Երկրորդը սկզբում անցավ առաջինից 2 անգամ քիչ ճանապարհ մինչև բենզալցակայանը, լիցքավորվեց, ապա շարունակեց ճանապարհը և անցավ ևս 292 կմ: Քանի՞ կմ անցավ երկրորդ ավտոբուսը:
  4. Բեռնատարը առաջին օրը անցավ 259 կմ, երկրորդ օրը՝ 111 կմ, իսկ երրորդ օրը նա անցավ առաջին և երկրորդ օրերում անցածից 33 կմ-ով ավելի: Քանի՞ կմ նա անցավ երրորդ օրը:

Պարապմունք 41

05.12.2019

Լրացուցիչ առաջադրանքներ

  1. Ո՞րն է այն վեցանիշ թիվը, որի տասնավորը 3 է, միավորը՝ 4 , տասհազարավորը՝ 2, մնացած թվանշանները՝ 6։

  1. Ո՞ր շարքում են թվերը դասավորված նվազման  կարգով․
  •  1200, 2500, 41010, 52070, 6000
  • 3200, 1340, 540, 100, 290
  •  3368, 2358, 2321, 101, 15
  • 2065, 3112, 4499, 9999, 7885510
3․Ո՞րն է թվի գրության 3-րդ կարգի կարգային միավորը։

4․Ինչպե՞ս կփոխվի երկու թվերի տարբերությունը, եթե հանելին մեծացնենք 10-ով։
5․ Քառակուսու մակերեսը 49 քառակաուսի մետր է։ Գտի՛ր քառակուսու կողմը։
6․Քառակուսու պարագիծը   24 մետր է։ Գտի՛ր քառակուսու կողմը։
7․ Հաշվիր արտահայտության արժեքը
(3000 + 80‧5) : 100 + 270
8․ Երկու արկղում միասին կա 50 կգ խնձոր։ Երբ առաջին արկղից  10 կգ լցրեցին երկրորդ արկղի  մեջ, արկղերում խնձորների քանակը հավասարվեցին։ Քանի՞ կիլոգրամ խնձոր  կար արկղերից յուրաքանչյուրում։
9․ Քառակուսու կողմը 4 մ է։ 3 այդպիսի քառակուսիների կպցնելով իրար ստացվել է ուղղանկյուն։ Գտեք այդ ուղղանկյան մակերեսը։
10․Աստղանիշի փոխարեն գրել համապատասխան թվանշան, որպեսզի ստացված անհավասարությունը ճիշտ լինի՝
12*9>1236։

Պարապմունք 40

02.12.2019

Թեմա՝ Բաժանում եռանիշ թվի

  1. Ո՞րն է թվի գրության 5-րդ կարգի կարգային միավորը։
  2. Ինչպե՞ս կփոխվի երկու թվերի տարբերությունը, եթե նվազելին մեծացնենք 15-ով։
  3. Քառակուսու մակերեսը 25 քառակաուսի մետր է։ Գտի՛ր քառակուսու կողմը։
  4. Հաշվիր 2522-2‧320+6։(1+2) արտահայտության արժեքը։
  5. Երկու պարկում միասին կա 20 կգ շաքարավազ։ Երբ առաջին պարկից 6 կգ լցրեցին երկրորդ պարկի մեջ, պարկերում շաքարավազների քանակը հավասարվեցին։ Քանի՞ կիլոգրամ շաքարավազ կար պարկերից յուրաքանչյուրում։
  6. Քառակուսու կողմը 3 մ է։ 5 այդպիսի քառակուսիների կպցնելով իրար ստացվել է ուղղանկյուն։ Գտեք այդ ուղղանկյան մակերեսը։
  7. Հաշվիր արտահայտության արժեքը 23200։(50+100:2)-2‧110+60։(1+2) ․
  8. Աստղանիշի փոխարեն գրել համապատասխան թվանշան, որպեսզի ստացված անհավասարությունը ճիշտ լինի՝
49*9<4936։
  1. Քառակուսու 3 կողմերի գումարը 18  սմ է։ Որքա՞ն է այդ  քառակուսու մակերեսը։

Պարապմունք 39

28.11.2019

Թեմա՝ Բաժանում եռանիշ թվի

  1. Կատարի՛ր  բաժանում
  • 451200 : 1410 =
  • 138930 : 4210 =
  1. Կատարի՛ր բաժանում և արդյունքը ստուգի՛ր բազմապատկումով
  • 4515: 301 =
  • 2940 : 245 =
  1. Գտի՛ր անհայտ բաղադրիչը
  • 202 x * =4646
  • 25344 = * x 72
  • 1002 = * + 5030
  • 70486 — * = 5200
  1. Տիգրանը գնեց 15 կգ ծիրան, իսկ Արան՝ 12 կգ: Արան վճարել է 360 դրամով քիչ. քան Տիգրանը: Նրանցից յուրաքանչյուրը որքա՞ն է վճարել իր գնած ծիրանի համար:

Պարապմունք 38

27.11.2019

Թեմա՝ Կապը թվաբանական գործողությունների միջև
  1. Կատարի՛ր բազմապատկում և արդյունքը ստուգի՛ր գումարումով:
  • 25 x 3 =
  • 256 x 4 =
  • 446 x 5 =
  • 2 x 756 =
  1. Գտի՛ր անհայտ բաղադրիչը:
  • 1736 : * = 14
  • 1220 = * : 5
  1. Գտի՛ր անհայտ բաղադրիչը:
  • 55 x * =1650
  • 2640 = 80 x *
  1. Գտի՛ր անհայտ բաղադրիչը:
  • 15874 = 11231 + *
  • *- 305 = 52341
  1. Գարեգինը գնել էր 12 մ պարան, որի համար վճարել էր 2880 դրամ: Որքա՞ն գումար պետք է վճարի Արան այդ պարանից ևս 20 մ գնելու համար:

Պարապմունք 37

26.11.2019

Թեմա՝ Կապը թվաբանական գործողությունների միջև
  1. Կատարի՛ր գումարում և արդյունքը ստուգի՛ր հանումով:
  • 3697 + 637 =
  • 4566 +233 =
  • 4589 + 332 =
  • 9999 + 1110 =
  1. Կատարի՛ր հանում և արդյունքը ստուգի՛ր հանումով:
  • 2478 – 369 =
  • 5666 – 555 =
  • 12369 – 8966 =
  • 45777 – 888 =
  1. Կատարի՛ր բազմապատկում և արդյունքը ստուգի՛ր հանումով:
  • 452 x 30 =
  • 2300 x 45 =
  1. Կատարի՛ր բաժանում և արդյունքը ստուգի՛ր բազմապատկումով:
  • 1620 : 45 =
  • 8125 : 125 =

Պարապմունք 36

25.11.2019

Թեմա՝ Անհայտ բաժանարարի գտնելը
  1. Մայիսին 1 կգ վարունգն արժեր 2000 դրամ, իսկ 1 կգ լոլիկը՝ 1500 դրամ: Հուլիսին վարունգն էժանացավ 8 ագամ, իսկ լոլիկը՝ 5 անգամ: Էժանացումից հետո որքա՞ն կարժենան 3 կգ վարունգը և 4 կգ լոլիկը միասին:
  2. Ուղղանկյան պարագիծը 360 սմ է: Երկարությունը 1 մ է: Գտե՛ք ուղղանկյան մակերեսը:
  3. Համեմատի՛ր.
  • 299 մ 8 դմ + 9 դմ և 300 մ + 7 դմ
  • 399 մ 1 դմ + 8 դմ և 300 մ + 9 դմ
  1. Հաշվի՛ր արտահայտության արժեքը, եթե a=648
  • a x 4 – a : 3 =
  • 7 x a – a : 9 =

Պարապմունք 35

21.11.2019

Թեմա՝ Անհայտ բաժանարարի գտնելը
  1. Գտի՛ր անհայտ բաժանարարը
  • 48 : * = 6
  • 320 : * = 80
  • 4140 : * = 18
  1. Երկու թվերի տարբերությունը 520 է: Հանելին 318-ն է: Գտի՛ր նվազելին և կազմի՛ր հավասարություն:
  2. Տպարանում տպագրված գրքերը 30-ական փաթեթավորվեցին: Ստացվեց 16 փաթեթ և ավելացավ 20 գիրք: Այդ գրքից քանի՞ օրինակ էր տպագրվել:
  3. Հաշվի՛ր արտահայտության արժեքը, եթե a=888
302 + (a – 2604 : 6 ) x 62 =

Պարապմունք 34

20.11.2019

Թեմա՝Անհայտ բաժանելին գտնելը
  1. Կատարի՛ր գործողությունները
  • 24 օր – 6 ժ =
  • 89 կգ – 2 կգ 150 գ =
  • 123 կմ 65 մ – 789 մ =
  • 65 դմ 12 մ – 1 մ 140 սմ =
  1. Վճարելով 117000 դրամ՝ վարպետը գնեց 2 տ գաջ և 3 տ ցեմենտ: Ի՞նչ արժե 1 տ գաջը, եթե 1 տ ցեմենտն արժե 25000 դրամ:
  2. Ո՞րն է անհայտ բաժանելին՝d:50=220
50                 220               d
  1. Կազմեք նմանատիպ խնդիրներ և լուծեք:
Ո՞ր թիվը պետք է բազմապատկել  15 -ով, որպեսզի ստացվի  60:

Պարապմունք 33

19.11.2019

Թեմա՝ Անհայտ բաժանելին գտնելը
  1. Գտի՛ր անհայտ բաժանելին.
    • : 5 = 8500
    • 2560 = * :32
  2. Երկու թվերի գումարը 453 է: Գումարելիներից մեկը 39 է: Գտի՛ր մյուս գումարելին և կազմի՛ր հավասարություն:
  3. 10000 – (2012 + 6420) – (3580 — 2012)
  4. Արտադրամասում կաթը շշերի մեջ լցնող հաստոցը 5 րոպեում լցնում է 450 շիշ: Քանի՞ րոպեում այն կլցնի 4500 շիշը:

Պարապմունք 32

18.11.2019

Թեմա՝ Անհայտ արտադրիչ գտնելը
  1. Գտի՛ր անհայտ արտադրիչը.
  • 3715 = 5 x *
  • 2460 = 3 x *
  • 5082 = * x 42
  1. Հաշվի՛ր արտադրության արժեքը.
  • 32 x (324 — 216) + 5166 : (5423 — 5381)=
  1. Համեմատի՛ր.
  • 35 կմ 900 մ – 750 մ և 35 200 մ- 200 մ
  • 82 կմ 600 մ – 550 մ և 82 400 մ – 300 մ
  1. Եթե մայրիկը Սոնային տա ևս 300 դրամ, ապա Սոնան կունենա այնքան գումար, որքան ունի եղբայրը: Հաշվի՛ր, թե նրանցից յուրաքանչյուր որքա՞ն գումար ունի, եթե նրանք միասին ունեն 2500 դրամ:

Պարապմունք 31

13.11.2019

Թեմա՝  Բաժանման ստուգումը բազմապատկումով
  1. Կատարի՛ր բաժանումը և արդյունքը ստուգի՛ր բազմապատկումով
  • 7206 : 6 =
  • 1260 : 9 =
  • 15732 : 23 =
  • 21280 :16 =
  1. Բազմապատկումով ստուգի՛ր՝ ճիշտ է արդյոք կատարվել բաժանումը:
  • 9240 :70 =132
  • 71600 : 40 =1790
  1. Հաշվի՛ր արտահայտության արժեքը.
  • 2760 : 12 – 500 x 25 : (324 + 176)
  • 25600 : (100 — 60) x 55 -55
  1. Հաշվի՛ր
  • 32 օր 10 ժ – 6 օր 14 ժ
  • 12 ժ 30 ր – 4 ժ 45 ր
  • 27 ր 5 վ – 6 ր 20 վ
  • 9 օր 16 ժ – 8 օր 30 ժ

Պարապմունք 30

12.11.2019

Թեմա՝  Բազմապատկման ստուգումը բաժանումով
  1. Կատարի՛ր բազմապատկումը և արդյունքը ստուգի՛ր բաժանումով:
  • 723 x 6 =
  • 126 x 90 =
  • 811 x 65 =
  • 621 x 920 =
  1. Բաժանումով ստուգի՛ր՝ ճիշտ է արդյոք կատարվել բազմապատկումը:
  • 715 x 40 = 28600
  • 624 x 42 = 26208
  1. Կատարի՛ր գործողությունները.
  • 12 տարի – 6 ամիս
  • 6 դար – 28 տարի
  • 5 ժ 12 ր – 52 ր
  • 5 տարի 2 ամիս – 8 ամիս
  1. Հայկուհու և Արմենուհու մտապահված թվերի տարբերությունը 400 է, իսկ գումարը՝ 1000 : Ո՞ր թվերն են մտապահել նրանք:

Պարապմունք 29

11.11.2019

Թեմա՝ Բաժանում երկնիշ թվի
  1. Գրետան, Աննան ու Լուսինեն ունեն 72 ուլունք: Եթե Գրետան իր ուլունքներից 2-ը, իսկ Աննան 5-ը նվիրեն Լուսինեին, ապա երեքն էլ կունենան հավասար թվով ուլունքներ: Քանի՞ ուլունք ունի նրանցից յուրաքանչյուրը: ( 308 )
  2. Գտի՛ր անհայտ բաղադրիչը. ( 425 )
  • * : 7 = 1384
  • 3700 = * : 4
  • 4494 : * = 14
  • 32 = 3264 : *
  1. Գտի՛ր օրինաչափությունը և լրացրու՛ աղյուսակը: ( 446 ա )

212

200

188

255

Պարապմունք 28

07.11.2019

Թեմա՝ Բաժանում երկնիշ թվի
  1. Կատարի՛ր բաժանում:
  • 58500 : 25 =
  • 1472 : 23 =
  • 4590 : 45 =
  • 19965 : 33 =
  1. Կատարի՛ր գործողությունները.
  • 12 մ – 6 դ =
  • 62 մ 12 սմ – 28 սմ =
  • 5 կմ – 5 մ =
  • 12 մ 2 դմ – 8 դմ =
  1. 50 մ երկարությամբ մետաղալարի փաթեթն արժե 7500 դրամ: Որքա՞ն պետք է վճարել այդ լարից 24 մ գնելու համար:


05.11.2019

Թեմա՝ Բազմանիշ թվի բազմապատկումը եռանիշ թվով
  1. Երեք պահեստներում կար 540 պարկ ալյուր: Երբ I-ից 20 պարկ տեղափոխեցին II և 15 պարկ՝ III պահեստ, պահեստներում ալյուրի քանակները հավասարվեցին: Քանի՞ պարկ ալյուր կար յուրաքանչյուր պահեստում:




215,

160,

165,


2

  1. Հաշվիր արտահայտության արժեքը
  • 2 x 2 x 2 x 99 x 5 x 5 x 5 =2 x 2 x 2  x 5 x 5 x 5x99=99000
  • 40 x 90 x 50 =2000x90=180000
  • 88 x (53 x 16 – 48 x 12)  — (7922 — 1188)=17202
  1. Աստղանիշը փոխարինի՛ր այնպիսի թվանշանով, որ ստանաս ճշմարիտ հավասարություն:
567 < 5 7 5
60812 < 60 3 05
123178 > 123 0 78
7614 > 76 0 4


Թեմա՝ Գումարման ստուգումը հանումով
  1. Գտի՛ր անհայտ բաղադրիչը ( 229 բ, գ )
  • 4607-2278=2329
  • 3358+1248=4606
  • 3007-2085=922
  1. Կարգային գումարելիների գումարը ներկայացնել թվի տեսքով ( 235 բ )
  • 80 x 1 000 + 70 x 100 + 3x 1 = 87003

Թեմա՝ Բազմապատկման հատկությունների համատեղ կիրառումը.
  1. Երբ առաջին պարկից վերցրին 10 կգ ալյուր, իսկ երկրորդ պարկից՝ 6 կգ, պարկերում ալյուրի քանակները հավասարվեցին: Պարկերում ալյուրների քանակները հավասարեցնելու համար ամենաքիչը, որքա՞ն ալյուր կարելի էր վերցնել: ( 216 բ)
10-6=4
6-4=2
Պատ.` 2 կգ ալյուր:
2. Խանութում կար 10 արկղ խնձոր՝ յուրաքանչյուրում 15 կգ կամ 20 կգ: Վաճառողը 20 կիլոգրամանոց արկղերից 5-ական կիլոգրամ վաճառեց: Քանի՞ կիլոգրամ խնձոր վաճառեց նա, եթե խանութում կար 170 կգ խնձոր: ( 217 բ)
7x20+3x10=170կգ
7x5=35կգ


3. Արտահայտի՛ր.
Րոպեներով՝
1 ժ 15 ր 120 վ=77ր
7 ժ 8 ր 180 վ =142
Ժամով՝
9 օր 14 ժ 60 ր =231



Թեմա՝ Բազմապատկման զուգորդական հատկություն
  1. Օգտագործելով բազմապատկման տեղափոխական և զուգորդական օրենքները հաշվե՛ք առավել հարմար եղանակով.
  • 11 x 2 x 30 x 5=
  • 2×11=22
  • 5×30=150
  • 150×22=3300
  • 6 x 4 x 5 x 6=720
  • 4×6=24
  • 6×5=30
  • 30×24=720
  • 17 x 8 x 4 x 5=2720
  • 8×17=136
  • 5×4=20
  • 20×136=2720
2.Հաշվի՛ր:
72481693_2239550409668806_3285765284132028416_n
1.234×25=5850
2.2184:6=364
3.5850-364=5506
4.5506+3016=8522

Պարապմունք 15

03.10.2019

Թեմա՝ Համեմատում
  1. Համեմատիր.
  • 22024 > 22016
  • 653231 = 653231
  • 85447 < 85457
  • 10002 < 100002
  • 14789888 > 14798888
  1. Աստղանիշը փոխարինի՛ր այնպիսի թվանշանով, որ ստանաս ճշմարիտ հավասարությւոն:
  • 7412 > 7404
  • 6507 > 657
  • 52785 < 52915
  • 406754 < 406854
  1. Հաշվի՛ր արտահայտության արժեքը:
434000 : ( 3454 + 3546 ) + 35 x (20520 : 60 ) =12032
  1. Ավտոմեքենայի բաքի տարողությունը 60 լ է: Բաքում կա 12 լ բենզին: Կբավականացնի՞ արդյոք 20000 դրամը բաքն ամբողջովին բենզին լցնելու համար, եթե 1 լ բենզին արժե 360 դրամ


Պարապմունք 14

02.10.2019

Թեմա՝ Բազմապատկման տեղափոխական հատկությունը
  1. Կարգային գումարելիների գումարը ներկայացրու թվի տեսքով:
  • 2 հազ+  5մ. = 2005
  • 2000+5=2005
  • 4 հազ. + * հ. + 8 մ. = 4208
  • 4000+200+8=4208
  1. Որքանո՞վ կմեծանա 642.418 թիվը, եթե նրա գրության հինգերորդ կարգում գրված թվանշանը փոխարինենք 9-ով:
  2. 692.418
  3. 642418
  4. 50.000
  5. Հաշվիր արտահայտության արժեքը.
  • 90231-321 x 23=82848
  • 82848 – (3425 + 415 : 5)=79340
  • (90231 – 321 x 23) – ( 3425 + 415 : 5)=79340
  1. Արտադրամասում 800 լ մասուրի հյութից որոշ քանակությամբ լցրին 3 լ տարողությամբ տուփերի մեջ, որոնք 5-ական տեղավորելով 40 արկղերի մեջ ուղարկեցին խանութ: Քանի՞ լիտր հյութ մնաց արտադրամասում:
3x5=15
40x15=600
600-400=200
                                 800    


01.10.2019

Թեմա՝ Բազմապատկման տ եղափոխական հատկությունը
  1. Մեկ արկղի մեջ տեղավորվում է 9 տեղանոց 20 տուփ ձու: Թռչնաբուծական ընկերությունը խանութ առաքեց այդպիսի 25 արկղ ձու: Մեկ ձվի մեծածախ գինը 60 դրամ է: Հաշվիր, թե ընկերությունը որքա՞ն դրամի ձու խանութ առաքեց:
20x9x25x60=270000
  1. Կատարիր գործողությունները
  • 250 ց + 618 ց + 50 ց=918ց
  • 82 ց 42 կգ – 65 ց 5 կգ=17ց 37կգ
  • 12 տ 2 ց + 6 տ 5 ց + 8 ց= 18տ  15ց
3. Հավասարակողմ եռանկյան պարագիծը 36 սմ է:
  • Հաշվիր այն քառակուսու մակերեսը, որի պարագիծը հավասար է այդ եռանկյան պարագծին:
  • 81
  • Հաշվիր այն հավասարակողմ հնգակյան պարագիծը, որի կողմը հավասար է այդ եռանկյան կողմին:
  • 60

Պարապմունք 13

30.09.2019

Թեմա՝ Բազմապատկման տեղափոխական հատկությունը
Արտադրիչների տեղափոխությունից արտադրյալը չի փոխվում
  1. Հաշվիր օգտվելով բազմապատկման տեղափոխական հատկությունից
Ա. 50 x 42 x 40=8400
Բ. 40 x 48 x 25=48000
Գ. 40 x 70 x 50=140000
  1. Հաշվիր արտահայտության արժեքը, եթե a=80, b=50
a x 2 x 90 x b=720000
  1. Հաշվիր արտահայտության արժեքը.
Ա) 3265:5+(9324-8872)x7=3817
Բ) 3264 : ( 160 : 20) : 8=51
  1. Եթե Տիգրանի մտապահված թիվը մեծացնենք 4 անգամ, կստանանք մի թիվ, որը 5-ի քառապատիկից մեծ է 3 անգամ: Ո՞ր թիվն է մտապահել նա:
Պատ.՛15

Պարապմունք 12

26.09.2019

Թեմա՝ Գումարման տեղափոխական հատկությունը
  1. Հաշվի՛ր՝ օգտվելով գումարման տեղափոխական հատկությունից:
12500 + 148+2500+52=
1526+1780+474+220=
  1. Հաշվիր ուղղանկյան պարագիծը և մակերեսը եթե նրա կողմերից մեկը 48 մմ է, իսկ մյուսը 18 մմ-ով մեծ է այդ կողմից:
  2. Փակագծե՛ր դիր այնպես, որ ստանաս ճշմարիտ հավասարություն:
2400 : 40+20 x  5 – 400=0
4500 : 90 – 40 x 7 — 630=0
  1. Եթե Աննայի մտապահված թվից հանենք 20, իսկ Սոնայի մտապահված թվին գումարենք 40, կստանանք հավասար թվեր: Որքանո՞վ է Աննայի մտապահված թիվը մեծ Սոնայի մտապահված թվից: Բե՛ր օրինակներ:


Առաջադրանքներ 4-րդ դասարան

Պարապմունք 12

26.09.2019

Թեմա՝ Գումարման տեղափոխական հատկությունը
  1. Հաշվի՛ր՝ օգտվելով գումարման տեղափոխական հատկությունից:
12500 + 148+2500+52=15200
1526+1780+474+220=3000
  1. Հաշվիր ուղղանկյան պարագիծը և մակերեսը եթե նրա կողմերից մեկը 48 մմ է, իսկ մյուսը 18 մմ-ով մեծ է այդ կողմից:             
                                                       լուծում
48+18=66
P=2x48+2x66=228
MS=48x66=3168

  1. Փակագծե՛ր դիր այնպես, որ ստանաս ճշմարիտ հավասարություն:
(2400 : 40+20) x  5 – 400=0
4500 :( 90 – 40) x 7 — 630=0
  1. Եթե Աննայի մտապահված թվից հանենք 20, իսկ Սոնայի մտապահված թվին գումարենք 40, կստանանք հավասար թվեր: Որքանո՞վ է Աննայի 
  2. մտապահված թիվը մեծ Սոնայի մտապահված թվից: Բե՛ր օրինակներ:                                                          լուծում
20+40=60

                                                օրինակ

80_20

Պարապմունք 9

23.09.2019

Թեմա՝ Փակագծեր պարունակող արտահայտություններ
  1. Հաշվի՛ր արտահայտության արժեքը:
Ա. 324216- (4300-1200):5=323696
Բ.2154-55 x (42240 : 60)-704=սխալ է
  1. Հաշվի՛ր:
Ա. 8452 x 62 =524024
Բ. 1180 x 340=`507400
  1. Հաշվիր արտահայտության արժեքը, եթե a = 3400:
Ա. 5642 x ( a – 3300)=564200
Բ. 9999 : ( a – 3391)=11111
  1. Փակագծեր դիր այնպես, որ ստանաս ճշմարիտ հավասարություն:
Ա. 600-(600-500)×5=100
Բ. 600-(300-500 : 5) = 400






















  1. Հաշվի՛ր
2539+724 x 7=9263
4078 x 7 -204 : 6+ 777 : 3=28771
  1. Հաշվիր արտահայտության արժեքը, եթե a=648
7 x a – a : 9=4364
  1. Թվերը ներկայացրու եկու հավասար արտադրիչների արտադրյալի տեսքով:
1=1x1
4=2x2, 9=3x3, 16=4x4, 25=5x5, 36=6x6, 49=7x7, 64=8x8, 81=9x9, 100=10x10
  1. Արտահայտիր նշված միավորներով՝
7 ր 14 վ = 434 վ
6 օր 12 ժ = 156 ժ
9 տարի 10 ամիս = 118 ամիս
12 դար 64 տարի = 1264 տարի


Պարապմունք 6

17.09.2019

Թեմա՝ Գործողությունների կատարման կարգը արտահայտության արժեքը հաշվելիս
  1. Արտահայտեք սմ-ով
14 սմ 60 մմ = 20 սմ
78 մ 15 սմ= 7815սմ
Կատարե՛ք գումարում.
51 սմ 7 մմ + 4 սմ 13 մմ= 55սմ 20 մմ= 57 սմ
14 կմ + 2500 մ + 500 մ = 14000+2500+500=17000 մ=1700000սմ
  1. Սոնան շաբաթվա առաջին երեք օրերին կարդաց օրական 25 էջ, կիրակի օրը՝ 29 էջ, իսկ մյուս օրերին 40-ական էջ: Քանի՞ էջից է կազմված այդ գիրքը:

  2. 225 էջ
  3. Հաշվել արտահայտության արժեքը.
14 x 2+150: 5-23=35
  1. Գտնել օրինաչափությունը և գրել ևս երկու անդամ
15, 37, 81, 169, 345…     





 Թվի ներկայացումը կարգային գումարելիների գումարի տեսքով 

111=1x100+1x10+1
586941=5x100.000+8x10.000+6x1000+9x100+4x10+1x1
29ա] 67
67=6x10+7x1
308=3x100+8x1
4552=4x1000+5x100+5x10+2x1
7 հազ.+3h+3տ+5մ-7335
8.10000+3x1000+2x10-83020-
20000+400+5-200405

33ա] 34581
փոխ.հետո-54581
54581-34581=20000
պատ.՛2000

11.09.2019

Թեմա՝ Կարգային միավոր

1.Գրիր այն թիվը, որը պարունակում է միայն
Ա) II կարգում՝ 8 կարգային միավոր, IV կարգում՝ 9 կարգայի միավոր, V կարգում 6 կարգային միավոր69080
Բ) I կարգում՝ 1 կարգային միավոր, III կարգում՝ 8 կարգային միավոր, VI կարգում՝ 4 կարգային միավոր400801`

  1. Գրիր այն վեցանիշ թիվը, որի միավորը 0 է, հազարավորը՝ 4, հարյուրավորը՝ 5, իսկ մյուս բոլոր թվանշանները 3:    334530

3. Կազմիր արտահայտությունը և գտի՛ր.
  • 560 և 70 թվերի քանորդը-560:70=8
  • 560-ից 120-ով փոքր թիվը-560-120=440
  • 990 և 2-ի արտադրյալը-990x2=1980
  1. «Առեղծվածների թանգարանը» գիրքն արժե 2100 դրամ: Այն 2 անգամ էժան է «Արտասահմանյան հեքիաթներ» գրքից: Հաշվի՛ր, թե որքան պետք է վճարել այդ երկու գրքերը գնելու համար:
2100x2=4200
2100+4200=5300

10.09.2019

Թիվ և նրա բնութագրումը:
1.1


 1.36-27=9
2. 36:9=4
2


1. 3000-2250=750 դրամ
2. 3000+750=3750 դրամ

Снимок
18+26=44
44-14=30
30+28=58
58-38=20
20+45=65
65-47=18
                                                                  Պատ.՛18

. Պատասխանել հարցերին:

                               241789

Քանի՞ նիշ ունի-6
Քանի՞ իրարից տարբեր թվանշանններով է գրված-6
Քանի՞ հարյուր հազարյակ-2
տաս հազարյակ4
 հարյուրյակ7
 տասնյակ-8
 և միավոր-7
 է պարունակում:
2. Արտագրի՛ր՝ աստղանիշի փոխարեն տեղադրելով համապատասխան թվանշան:
Снимок
50274-15772=34502
Արմենը 4 կգ դեղձ գնելու համար վճարեց 1200 դրամ, իսկ Անին 3 կգ ձմերուկ գնելու համար 4 անգամ պակաս: Ինչքա՞ն արժի դեղձի և ձմերուկի 1 կգ-երը:
 Պտասխան՝ 100, 300:





1
            06.09.2018

  Լրացրո՛ւ աղյուսակը:
Թիվը
Հարյուրավոր
Տասնավոր
Միավոր
234
       2
3
4
128
1
2
8
365
3
6
5
709
7
0
9
997
9
9
7
908
9
0
8

2.   Գրի՛ր.
ա) այն բոլոր երկնիշ թվերը, որոնց տասնավորը 4 է՝
40,41,42,43,44,45,46,47,48,49
բ) այն բոլոր երկնիշ թվերը, որոնց միավորը 3 է՝
 13 ,23, 33, 43, 53,  63,  73,  83,  93, 
գ) երեք եռանիշ թիվ, որոնց հարյուրավորը 4 է, իսկ միավորը 3 է՝
403, 413, 423, 443:
դ) այն բոլոր եռանիշ թվերը, որոնց միավորը 1 է, իսկ մյուս թվանշանների գումարը 6 է՝
331:
ե) այն  բոլոր եռանիշ թվերը, որոնց տասնավորը 0 է, իսկ մյուս թվանշանների գումարը 8 է՝
404. 503, 602, 701, 107, 206, 305:

3.   Հաշվի՛ր:
(48 – 24) : 4 + 2 =8
(48 – 24) : (4 + 2) =4
48 – 24 : 4 + 2 =44
48 – 24 : (4 + 2 )=44
4.   Լուծի՛ր խնդիրը:
Առավոտյան ավտոբուսը սովորողներին տեղափոխում էր դպրոց: Ավտոբուսում կար 22 ուղևոր: Նրանցից 8-ը իջան Մայր դպրոցի կանգառում: 11 ուղևոր բարձրացավ ավտոբուս: Ավտոբուսի վերջին կանգառը Արևմտյան դպրոցն էր: Քանի՞ ուղևոր իջավ Արևմտյան դպրոցում:
Լուծում
22-8=14
14+11=25
Պատասխան՝25








1.   Լրացրո՛ւ աղյուսակը:
Թիվը
Հարյուրավոր
Տասնավոր
Միավոր
234
       2
3
4
128
1
2
8
365
3
6
5
709
7
0
9
997
9
9
7
908
9
0
8

2.   Գրի՛ր.
ա) այն բոլոր երկնիշ թվերը, որոնց տասնավորը 4 է՝
40,41,42,43,44,45,46,47,48,49
բ) այն բոլոր երկնիշ թվերը, որոնց միավորը 3 է՝
 13 ,23, 33, 43, 53,  63,  73,  83,  93, 
գ) երեք եռանիշ թիվ, որոնց հարյուրավորը 4 է, իսկ միավորը 3 է՝
403, 413, 423, 443:
դ) այն բոլոր եռանիշ թվերը, որոնց միավորը 1 է, իսկ մյուս թվանշանների գումարը 6 է՝
331:
ե) այն  բոլոր եռանիշ թվերը, որոնց տասնավորը 0 է, իսկ մյուս թվանշանների գումարը 8 է՝
404. 503, 602, 701, 107, 206, 305:

3.   Հաշվի՛ր:
(48 – 24) : 4 + 2 =8
(48 – 24) : (4 + 2) =4
48 – 24 : 4 + 2 =44
48 – 24 : (4 + 2 )=44
4.   Լուծի՛ր խնդիրը:
Առավոտյան ավտոբուսը սովորողներին տեղափոխում էր դպրոց: Ավտոբուսում կար 22 ուղևոր: Նրանցից 8-ը իջան Մայր դպրոցի կանգառում: 11 ուղևոր բարձրացավ ավտոբուս: Ավտոբուսի վերջին կանգառը Արևմտյան դպրոցն էր: Քանի՞ ուղևոր իջավ Արևմտյան դպրոցում:
Լուծում
22-8=14
14+11=25
Պատասխան՝25









Комментариев нет:

Отправить комментарий

Ֆլեշմոբյան խնդիր

   Եվան չորս օրը մեկ գնում է լողավազան, իսկ Տիգրանը՝ վեց օրը մեկ: Հունվարի 26-ի հանդիպումից հետո նրանք հաջորդ անգամ լողազանում երբ կհանդիպեն...